اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

تازه واردPeta٬

حدود یه ماهی میشه که یه گربه سیاه موبلند مهمون همیشگی حیاط خونه ما شده٬منم براش غذا میذارم و البته در طول روز هم خیلی باهاش بازی کردم و جالبه که اصلا هیچ علایمی از آلرژی طی این مدت در من ظاهر نشده! با دکترم صحبت کردم و توضیح دادم که وقتی ۵ ساله بودم و برای اولین بار گربه ای رو به خونه آوردیم من دچار یه حساسیت پوستی شدم و بعد از مراجعه به یه پزشک تشخیص٬حساسیت به موی گربه بود و از اون زمان تا الان هم من دیگه گربه ای نداشتم اما چطور ممکنه که تو این یه ماهی که این گربه اینجاست حساسیتی در من ایجاد نشده؟! جواب ساده بود٬دکتر با خونسردی گفت:یا تشخیص دکتر درست نبوده و تو تصادفا در اون دوره به خاطر مسئله دیگه ای دچار حساسیت شده بودی و یا اینکه حساسیت خفیف بوده و حساسیت های خفیف معمولا در دوران بزرگسالی از بین میرن٬در هر حال الان جای نگرانی نیست و می تونی گربه هم در خونه داشته باشی.........خبر خوشحال کننده ای بود٬برای منی که حدود سه هفته پیش دو تا بچه گربه رها شده در وضعیت نامناسبی رو پیدا کرده بودم و بعد از کلی جستجو در سایت پرشین پت تونستم براشون یه دایه پیدا کنم!یه دایه خیلی زیبای پرشین٬که به تازگی بچه خودشو از دست داده بود و دچار افسردگی شدیدی بود٬برای همین بچه گربه های بی مادرو به سرعت پذیرفت و بهشون شیر داد اما برای بچه گربه ها دیر شده بود و اونا مردن!! و از اون زمان کلی ناراحت بودم تا اینکه تصمیم گرفتم سرپرستی یه بچه گربه دیگه رو به عهده بگیرم و دوباره تو همون سایت پرشین پت در قسمت واگذاری ها این کوچولوی دوست داشتنی رو پیدا کردم٬ببینین چه مودب نشسته تا ازش عکس بگیرن!    

شخصی که این گربه رو پیدا کرده بود علی رغم همه مشکلاتی که گربه خودش با این تازه وارد داشت تا یه ماه ازش مراقبت کرد اما در نهایت این دو گربه با هم کنار نیومدن و مجبور به واگذاریش شد.نگاش کنین٬رنگبندیش مثل گوره خره٬اتفاقا می خواستم اسمش رو بذارم Zebra (گوره خر) اما یه کم پسرونه ست و صاحب قبلی پتا صداش می کرده٬منم دیدم به این اسم عادت کرده٬دارم با همین اسم صداش می کنم

 خوشبختانه دوره شیرخوارگی شو طی کرده و می تونه غذا بخوره و از این بابت نگرانی براش ندارم.باید تو هفته آینده ببرمش دکتر برای واکسن هاش.....

عفونت گوش در همستر

گاهی همسترها دچار عفونت گوش می شوند که معمولا این بیماری با علایم زیر ظاهر میشود. 

علایم:عدم تعادل در زمان راه رفتن و کج شدن سر به یک سمت!

درمان:درمان بسیار سریع و راحت با تجویز به موقع آنتی بیوتیک انجام میشود اما حتما برای دریافت میزان مناسب آنتی بیوتیک باید به دامپزشک مراجعه کنید.مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک مرگ آور و مصرف کم ان نیز بی تاثیر خواهد بود.