اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

به برپائی سیرک ملی ایتالیا اعتراض کنید

چند روزی ست که مجدد برای دیدار خانواده به سرزمین گل و بلبلم آمده ام.در میان همه تلخی های شهر که در میان مردم زمزمه میشود،همه آن کشتارها و شکنجه ها و سرکوبها برای حفظ قدرت پوشالی صحنه های دیگری نیز غمگینی ام را به نهایت می رساند. 
مدتی ست که تبلیغ اجرای سیرکی از کشور ایتالیا بر روی تابلوهای تبلیغاتی شهرهای مختلف ایران خصوصا تهران نقش بسته،نمیدانم چند نفر از عزیزان به تبلیغات توجه کرده اند و چه تعدادی لختی به آن اندیشیده اند اما تصور نمی شود تعداد زیادی به برپائی این سیرک سراسری واکنش منفی نشان داده باشند که ایتالیا بار دیگر در ایران اقدام به این کار کرده ست.
شاید اگر دو سال پیش در پی برپائی سیرک،تعداد بیشتری البته با جدیت بیشتری مخالفت و اعتراض خود را اعلام میکردند و در روند اجرای برنامه با تجمعات و پلاکارد در کار آنها اختلال ایجاد میکردند،ایتالیا هرگز بار دیگر حیوانات بی گناه را در ایران،در نمایشهای مسخره خود برای تماشاچیان نمی رقصاند!!!
همزمان با عید فطر،برگزاری سیرک ملی ایتالیا در پایتخت ! 
امسال بنیاد مستضعفین برای جشن عید فطر سنگ تمام گذاشته و نمایش سیرکی دیدنی از کشور ایتالیا برایتان ترتیب دیده!ببینید و لذت ببرید و بیشتر کودکانتان را به حیوان آزاری تشویق کنید...........
 
تقدیر شهردار سمنان از برپاکنندگان سیرک ملی ایتالیا 
علیرضا خسروی، شهردار سمنان در مراسم اختتامیه سیرک ملی ایتالیا و در پایان اجرای برنامه سیرک ضمن تقدیر از داریکس تونی و پهلوان خلیل عقاب گفت: خوشحالیم که با همکاری این افراد توانستیم لحظات شاد و مفرحی را برای مدت یک ماه به همشهریان سمنانی هدیه کنیم.
وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این گروه در اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای مردم گفت: امیدواریم این لحظات خوب در خاطره مردمان نگین سبز خطه کویر به یادگار بماند.
شهردار سمنان ضمن دعوت مجدد از گروه سیرک ملی ایتالیا برای اجرای برنامه‌های مفرح‌تر در سمنان ابراز امیدواری کرد: این صحنه‌های شاد بار دیگر برای مردم سمنان تکرار شود.
در پایان با اهدای لوح تقدیر و یک قطعه صنایع‌دستی سمنان از عوامل سیرک ملی ایتالیا تقدیر شد.
سیرک ملی ایران ـ ایتالیا از پانزدهم مرداد به مدت یک ماه در محوطه ترمینال سمنان و با حمایت و همکاری شهرداری سمنان برگزار شد. 
با افتخار برای شکنجه حیوانات و نمایش آن برای عموم از مهر ماه سال جاری تبلیغ می کنیم!
پایگاه خبری بنیاد مستضعفان با عقد قرار داد مجتمع ارم سبز از زیر مجموعه های شرکت مادر تخصصی سیاحتی و مراکز تفریحی با ابراهیم خلیل عقاب، مدیر اجرایی سیرک ملی ایتالیا، این سیرک از اول مهر ماه سال جاری برنامه های تفریحی و دیدنی خود را در مجتمع ارم سبز اجرا خواهد کرد.
به گزارش رنجبر مدیر روابط عمومی ارم سبز بر طبق این قرارداد، مدت فعالیت سیرک ملی ایتالیا در مجتمع ارم سبز از زمان ورود به مدت شش ماه ، یعنی تا بیست و نهم اسفند ماه سال جاری خواهد بو دو از حیوانات آموزش دیده این سیرک می توان به گورخر راه راه(زبرا)، اسب آبی، پونی، خرس، شیر، ببر، مار، تمساح، شتر و شتر مرغ اشاره کرد.
بنا براین گزارش : مالک سیرک ملی ایتالیا شخصی به نام «دریکس تونی» است که در حال حاضر مالکیت 8 سیرک فعال دیگر در سراسر دنیا را به عهده دارد.وی با توجه به ارتباطات نزدیکی که با خلیل عقاب بنیانگذار اولین سیرک ایرانی دارد تصمیم به اجرای برنامه سیرک خود در کشور جمهوری اسلامی ایران گرفته است و
تیم هنرمند سیرک ملی ایتالیا به مدیریت هنرمند ایرانی خلیل عقاب در شهرهای مختلف از جمله : تهران(پارک پردیسان)، کرج، تبریز،اصفهان،سمنان شیراز، اهواز، اراک برای برپایی سیرک اقدام کرده ست.  
 
راه‌اندازی سیرک در قلمرو سبز پارک پردیسان جزو عجایب روزگار است!
(گزارش خبری سیرک قبلی - آبان 86) 
در حالی که اکوپارک طبیعت پردیسان یکی از پارک های آموزشی، پژوهشی و تفرجی سازمان حفاظت محیط زیست قرار بوده به عنوان یکی از مراکز آموزشی مهم مدنظر قرار گیرد، سازمان حفاظت محیط زیست در اقدامی غیرزیست محیطی با راه اندازی یک سیرک در این پارک موافقت کرد. مطالعات جامع در خصوص اکوپارک طبیعت پردیسان صورت گرفته و قرار بوده است این پارک نمونه ای از تنوع زیستی و گیاهی دنیا و ایران باشد.
براین اساس موزه های تنوع زیستی، تاریخ طبیعی و آب برای این پارک پیش بینی شده بود و قرار بود پارک طبیعت پردیسان نمونه ای از یک پارک مطالعاتی و پژوهشی برای پیشبرد مسائل زیست محیطی بوده و در آن نمونه هایی از بیوم های 5 قاره دنیا در این پارک ایجاد شود. از سوی دیگر طرح اکوپارک طبیعت پردیسان اولین جایزه بین المللی تزئین و طراحی منظر را در جهان دریافت کرده بود. این در حالی است که هم اکنون حدود 20 کانتینر حیوان در ضلع جنوبی پارک طبیعت پردیسان مستقر و قرار است در این محل یک سیرک ایتالیایی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست راه اندازی شود. این اقدام مسوولان سازمان محیط زیست اعتراض جمع زیادی از تشکل های دوستدار محیط زیست را برانگیخته است به شکلی که بسیاری از آنها این اقدام سازمان حفاظت محیط زیست را خیانت به وظیفه قانونی این سازمان می دانند. جالب تر آنکه مسوولان این سیرک اعلام کرده اند بر اساس توافق انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست، کارمندان این سازمان می توانند با ارائه معرفینامه از تخفیف برخوردار شوند. قرار است حیواناتی مانند اسب پاکوتاه، خرس، مار بوآ، شیر، پلنگ و... در این سیرک جهت آموزش محیط زیست ازامشب فعالیت کنند!
سیرک چیزی جز بدآموزی ندارد 
دکتر کهرم بیولوژیست متخصص حیات وحش و استاد دانشگاه در این باره گفت: سیرک از نظر محیط زیست عبارت از بهره برداری و استثمار جانوران و نگهداری آنها در شرایط بسیار سخت است. وی این امر را کاملاغیرانسانی و غیرعلمی دانست و تصریح کرد: هیچکدام از دوستداران محیط زیست با این امر موافق نیستند. دکتر کهرم تاکید کرد: تعجب می کنم که سازمان حفاظت محیط زیست به خصوص روابط عمومی این سازمان که وظیفه حفظ حیات وحش دارد، اینچنین وظایف خود را زیر پا گذاشته و به طبیعت و جانوران ایران و دوستداران آن توهین کند. وی در پایان گفت: سیرک به جز بدآموزی چیزی نداشته و برای سازمان محیط زیست و صادرکنندگان این مجوز بسیار متاسفم.
«سیرک» عبارت است از بهره‌برداری و استثمار جانوران و نگهداری آنها در شرایط بسیار سخت تعجب می‌کنم که سازمان حفاظت محیط زیست این چنین وظیفه خود را زیر پا گذاشته است
رییس هیأت مدیره جمعیت آوای سبز
استقرار یک سیرک در محدوده سازمان محیط زیست به عنوان حافظ طبیعت و حیات وحش طنز بسیار تلخی است. مهندس وحید نوروزی، رییس هیأت مدیره جمعیت آوای سبز نیز به ایسنا گفت: استقرار یک سیرک در محدوده سازمان محیط زیست به عنوان حافظ طبیعت و حیات وحش طنز بسیار تلخی است که فقط از عهده این سازمان برمی‌آید!
وی افزود: اگر قرار بود این سیرک برای سرگمی مردم فعالیت کند بهتر بود با نهادها و گروه‌های دیگری هماهنگ می‌شد و این که چه تعمدی بوده است که این سیرک در محدوده سازمان محیط زیست برقرار شود جای بسیار تعجب است و ما منتظر پاسخ مسئولان سازمان محیط زیست در این خصوص هستیم.
رییس هیأت مدیره جمعیت آوای سبز با اظهار تعجب و شگفتی از این اقدام گفت: تمام قوانین موجود در سازمان حفاظت محیط زیست که شرح وظایف این سازمان است، به حوزه حفاظت از حیات وحش می‌پردازند و همگی مبتنی بر حفاظت از حیوانات وحشی است و در هیچ جای آن نیامده که سازمان از سیرک و باغ وحش حمایت کند.
وی گفت: این سازمان صرفا می‌تواند به ایجاد موزه‌های تنوع‌زیستی برای ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم در حوزه‌های محیط زیست اقدام کند.
رییس هیأت مدیره جمعیت آوای سبز با اشاره به وضع بسیار بد سیرک‌های پراکنده در شهرهای مختلف کشور تصریح کرد: وجود این سیرک‌ها این سؤال را در ذهن تداعی می‌کند که آیا سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور حتی یک بار نیز به این سراغ این سیرک‌ها رفته‌اند تا حیوانات دربند و اسیر آن را مورد کنترل قرار دهند؟
وی تاکید کرد: در حالی که از نظر مردم تهران پارک طبیعت پردیسان محدوده‌ای امن و قلمرو سازمان حفاظت محیط زیست است هرچند در آن هزاران متر ساختمان ایجاد کرده‌اند، اما دیگر راه‌اندازی سیرک در این قلمرو سبز جزو عجایب روزگار است.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که طرفداران محیط زیست و حیات وحش به حضور یک حیوان در یک سریال طنز به شدت عکس‌العمل نشان می‌دهند و تاکید دارند که چرا موجب آزار و اذیت آن می‌شویم، واقعا برپایی یک سیرک در محدوده سازمان محیط زیست چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟!  
 
واکنش انجمن حمایت از حیوانات از برپائی سیرک سال  86 
طرحی که به طور جد پیگیری نشد و باعث اجرای مجدد سیرک در تابستان سال 88 در شهرهای مختلف ایران شد!
مدیر روابط عمومی انجمن حمایت از حیوانات:به راه‌اندازی سیرک اعتراض می‌کنیم!باقری، مدیر روابط عمومی انجمن حمایت از حیوانات نیز با تاکید بر اینکه این انجمن به کل با ایجاد سیرک مخالف است خاطرنشان کرد: هر عملی که منجر به آزار و اذیت حیوانات شود از نظر ما ممنوع بوده و باید جلوی این کار گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه باید از آزار و اذیت حیوانات به شدت پرهیز شود به ایسنا گفت: مشخص نیست نیاز به سیرک چگونه احساس شده است؟ مدیر روابط عمومی انجمن حمایت از حیوانات تاکید کرد: در صورتی که راه‌اندازی این سیرک قطعی شود قطعا با همکاری تعدادی از تشکل‌های زیست محیطی کشور به این امر اعتراض خواهیم کرد. 
 
منابع :خبرگزاری فارس - روزنامه اعتماد ملی - سایت بناید مستضعفان انقلاب اسلامی!


 
تماشای نمایش حیوانات شکنجه شده لذت بخش نیست!


برای درد و رنج حیوانات هرگز کف نزنید!!!!

 عکس از برگزاری سیرک ملی ایتالیا در اهواز - تابستان ۸۸ 
 
نظرات 1 + ارسال نظر
ژاله سه‌شنبه 7 مهر 1388 ساعت 11:38 ق.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

مسئولین و بیشتر مردم این مملکت اینقدر بیرحم هستند که این حرفها حالیشون نیست. مردم میخوان ۱-۲ ساعت خوش بگذرونند و دوچرخه سواری خرس را نگاه کنند. مردمی که در خیابانها دسته دسته حیوان سر میبرند فکر کردی براشون اهمیت داره حیوانات سیرک با رنج و عذاب آموزش داده میشن؟ امیدوارم روزگار انسانهای واقعی و حیوانات این مملکت روزی بهتر از این بشه.
درهرحل ممنون از مطلب کامل و مفیدی که نوشتی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد