اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

با گربه ای که باغچه را خراب میکند چه کنیم؟

گربه ها عاشق لم دادن و آفتاب گرفتن هستند،این خصلت ذاتی گاه برای صاحبان آنها دردسرساز میشود،وقتی که آنها باغچه ای دارند!
گربه ها خاک باغچه را شخم میزنند و حمام خاک می گیرند،روی گلها برای تعیین مرز قلمرو خود ادرار می کنند و چنان هنگام بازی سرمست اند که شاخه ها را می شکنند و براحتی همه زحمات و هزینه ای که در طی مدت طولانی صرف داشتن یک باغچه کرده اید را هدر میدهند اما این یک کابوس دائمی نیست اگر شما راه مقابله با آن را بدانید:


1-مواد شیمیائی بی خطر زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آنها در باغچه گربه ها رغبتی به ورود به محوطه آن ندارند،البته اگر شما در باغچه سبزی و محصولات گیاهی خوراکی دارید نمی توانید از آن استفاده کنید.

2-متداولترین و ارزانترین روش پاشیدن ناگهانی مقداری آب بر روی گربه ای که قصد ورود به باغچه را دارد ست.غالبا گربه ها از آب بیزارند و این تنفر باعث میشود هرگز به آن باغچه بازنگردند هرچند معدود گربه های عجیب و غریبی هستند که این هشدار را تنها یک بازی و شوخی تلقی می کنند اما خوشبختانه تعداد این گربه ها زیاد نیست.

3-راه حل موثر دیگر استفاده از گرد پوست مرکبات خصوصا لیمو، پرتقال، گریپ فروت و همچنین پودر قهوه ست!شامه گربه ها به این رایحه ها حساس میباشد.کاشتن شمعدانی در باغچه نیز بی تاثیر نیست.

4-روش دیگر که مستلزم صرف هزینه و وقت بیشتری ست،پوشاندن سطح خاک باغچه بوسیله توری های مخصوص ست،این حصار دست و پاگیر مانع ورود گربه ها به باغچه میشود.
همچنین شما میتوانید حاشیه باغچه را با کاشتن گلهای خاردار محصور کنید و یا با ریختن مخروطهای کاج در سطح باغچه مانع ورود گربه ها شوید.
گربه ها محتاط و هوشیارند و نزدیک گلهای خاردار نمی روند،همچنین راه رفتن روی مخروط کاجها برایشان ناراحت کننده ست.

5-راه حل دیگری که به ذهن برخی از صاحبان رسیده مددجوئی از سگها میباشد.اما این راه مطلقا روش مناسبی نیست،چراکه علاوه بر احتمال وقوع درگیری و جراحت امکان خراب شدن کامل باغچه توسط سگ هنگام تعقیب گربه بینوا وجود دارد.

6-و توصیه پایانی اینکه باغچه را گربه پسند طراحی نکنید،بطور مثال از طراحی و نصب لانه پرندگان و ریختن دانه در باغچه برای آنها و در نتیجه جلب توجه گربه ها خودداری کنید. 

منبع : Buzzle   

ترجمه : شیما.م

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد