اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

ناگفته هائی درباره گربه ها


-احساس خوبی ست وقتی از سر کار بر می گردیم و گربه مان جلوی در منتظر ما نشسته و بگرمی از ما استقبال میکند!
-شیطنت و بازیگوشی آنها برای ما جذاب و تماشای آنها زمانیکه در تلاش گرفتن پروانه ای در باغچه هستند لذت بخش ست.
-گربه ها عاشق ارتفاع هستند،زندگی گربه ماده ای به نام مینچو 6 سال بالای درخت و بزرگ کردن سه بچه گربه اش روی درخت گواه خوبی برای این مدعاست.
-گربه ها با حرکات دم تلاش می کنند مفاهیمی را به ما منتقل کنند،مثلا زمانیکه بطور عصبی دمشان را تکان میدهند معمولا حوصله شان سر رفته و مشتاقند که به خارج از منزل بروند!
-بچه گربه ها علاقه زیادی برای بالا رفتن از پای صاحبان خود دارند چون آنرا شاخه درختی تصور می کنند که میتوانند به آن چنگ بزنند و ناخن بکشند و از آن بالا بروند.
-وقتی بچه گربه ها نیاز به بازی داشته باشند و شما فرصت کافی برای بازی با آنها را نداشته باشید،آنها با تمام انرژی خود وسایل خانه را بهم میریزند بطوریکه شما تصور می کنید لشکری از حیوانات وحشی رم کرده وارد خانه شما شده اند،در این زمان به هیچ وجه گربه را تنبیه نکنید! او در این زمان سعی بر آن دارد که به شما تفهیم کند نیاز به سرگرمی و تخلیه انرژی دارد پس اسباب بازیهای موردعلاقه اش را در اختیارش بگذارید.
-گربه سانان حتی گربه های خانگی شکارچیان ماهری هستند،طبق کنترل و تحقیق روی گربه ها در اسکاتلند،این گربه ها 28899 موش در طول 21 سال کشته اند!
-ضربان گربه ها 110 تا 140 بار در دقیقه ست! این نزدیک به ضربان قلب دو انسان ست.
-منافذ روی بینی هر گربه مانند اثر انگشت در انسانها کاملا منحصر بفرد ست!
-هر گربه ماده قادرست بیش از 100 بچه در طول عمر خود بدنیا بیاورد.یک گربه پرشین به نام بلو بل در افریقای جنوبی تا به امروز رکورد بیشترین تعداد بچه گربه در یک زایمان را داشته.بلوبل در یک زایمان 14 بچه بدنیا آورد که همگی زنده ماندند!
-گربه ها وسواس عجیبی برای نظافت شخصی دارند،آنها 30 درصد از کل زمان بیداریشان را صرف تمیز کردن بدن خود میکنند.
-گربه ها 16 ساعت از شبانه روز را در خواب هستند هرچند در برخی از گربه ها این ساعات خیلی بیشتر بوده بطوریکه رکورد گربه ای هفت ساله ثبت شده که تنها دو سال از کل عمر خود را بیدار بوده ست.
-گربه ها علاقه زیادی به شکار موش دارند اما جالب است بدانید که هیچ غذائی کارخانه ای با طعم موش برای گربه ها وجود ندارد چون آنها هیچ تمایلی به خوردن این غذا نشان نداده اند!
-امریکائی ها در سال 4 بیلیون دلار برای تهیه غذای گربه هایشان خرج میکنند و این هزینه بسیار بیشتر از هزینه ای ست که برای تهیه غذای بچه در امریکا ثبت شد!
-گربه ها همنشین های قدیمی و مناسبی برای انسان بوده اند و حضور آنها در کنار ما ریشه در تاریخ تمدنهای کهن دارد.
آنها همزمان با زیرکی و سلطه طلبیشان،دوستانه و خوشایند رفتار می کنند و غرورشان ما را آزار نمیدهد.آنها بخوبی احساسات صاحبان خود حتی زمانیکه بی حوصله هستند را درک می کنند.
شاید بتوان گفت آنها ساحره هائی هستند که با رفتارشان ما را مجذوب خود کرده اند!   

 

ترجمه : شیما.م

نظرات 1 + ارسال نظر
talaye جمعه 9 مهر 1389 ساعت 01:13 ب.ظ

aliiiiiiii bood.ba vojude inke kheili tajrobe az gorbeha dashtam bazi azin matalebo nemidunestam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد