اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

نکاتی مهم درباره دندانهای شیری گربه ها

در این مقاله به نکاتی مهم درباره دندانهای شیری در گربه که اغلب از طرف صاحبان گربه ها نادیده گرفته میشود می پردازیم!
گربه ها با دندان متولد میشوند،دندانهای موقتی که ما به اسم دندانهای شیری می شناسیم.این دندانها به لحاظ رنگ از دندانهای دائمی متمایز هستند.دندانهای شیری براق و شیری رنگ بوده و بسیار ظریف و شکننده و شیشه ای رنگ به نظر میرسند اما دندانهای دائمی محکم و عاجی رنگ هستند.
بطور طبیعی بچه گربه ها این دندانها را در 6 ماهگی بتدریج از دست میدهند و تا پایان 6 ماهگی دیگر هیچ دندان شیری نباید داشته باشند.
گاهی با وجود رویش دندان دائمی در کنار دندان شیری،دندان شیری با وجود لق بودن به خودی خود نمی افتد اما اغلب به این مسئله به ظاهر بی اهمیت توجه ای نمیشود حال آنکه باید بدانید دندانهای شیری که برای همیشه در دهان گربه شما جا خوش میکنند شاید حتی باعث مرگ گربه شما شوند!
چیزی که اتفاق می افتد این ست که دندان دائمی در کنار دندان شیری شروع به رشد میکند،این دندان فضای کافی برای رشد ندارد و به دندان کناری فشار وارد کرده و التهاب و عفونت لثه را موجب میشود! اگر به عفونت توجهی نشود از طریق گردش خون عفونت به همه بخشهای بدن راه یافته و گاها در مواقع شدید حیوان را از پای در می آورد.
مورد خفیفتر بی توجهی به این وضعیت این ست که فضای مابین دندانهای دائمی و دندانهای شیری برجای مانده مملو از جرم و پلاکت شده و چون تعداد دندانها بیش از حد طبیعی در دهان ست،فاصله بین دندانها بسیار کم شده و در زمان مسواک زدن جرمها از میان دندانها خارج نمیشود و این در درازمدت باعث فساد دندانها میشود.
بسیاری از مردم در پایان 6 ماهگی گربه های خود را برای عقیم کردن به دامپزشکی می برند و طی یک گزارش از بیمارستان حیوانات مک دونالد!!!! دامپزشکان در بیشتر مواقع یک یا دو دندان شیری در دهان گربه مشاهده کرده اند که مجبور به خارج کردن آنها هستند.در مواردی هم تعداد بیشتری دندان شیری و به طبع آن مشکلات بیشتری برای گربه گزارش شده ست.
پس بعد از تکمیل واکسیناسیون بچه گربه خود توجه داشته باشید تا قبل از زمان عقیم کردن هم قطعا نیاز به چکاب دامپزشک برای بررسی وضعیت دندانهای شیری در پایان 6 ماهگی دارد.
این ویزیت ها را سرسری نگیرید!


هرگز با خمیر دندانهائی که برای انسانها طراحی شده دندان گربه خود را مسواک نکنید.(فقط از مسواک و خمیر دندان مخصوص پت استفاده کنید)

 

گربه خود را برای مسواک روزانه عادت دهید! 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد