اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

آشنائی با بیماری مهلک wet tail (دم خیس)

نوعی بیماری باکتریایی است که در اثر اختلال در توازن فلور میکروبی طبیعی دستگاه گوارش همستر ، اتفاق می افتد.عامل اصلی این بیماری استرس و ترس است و بیشتر در همسترهای جوانی که تازه از شیر گرفته شده و در شرایط نامطلوب و غیر استاندارد تکثیر شده اند دیده میشود. در محیط هایی که همستر در شرایط پر از اضطراب و در تعداد زیاد با هم نگهداری میشوند این بیماری بیشتر دیده شده. 

بهترین راه برای کاهش احتمال بیماری wet tail این است که همستر را از چنین مکانهایی تهیه نکنید. بعلاوه مدتی به همستر تازه وارد خود اجازه دهید که به محیط جدید و شما عادت کند و در این فاصله ،به هیچوجه سعی نکنید که به زور آنرا در دست بگیرید .

علائم : از مهمترین علائم بیماری اسهال است.تفاوت آن با اسهال معمولی این است که شدیدتر است علاوه بر ناحیه مخرج قسمت بالای دم همستر نیز خیس و کثیف میشود ٬مدفوع همستر بوی تند و زننده ای دارد و کاملا شل و رنگش روشن است ٬ همستر در فاصله کوتاهی دهیدراته میشود(به شدت آب بدنش را از دست میدهد) که بسیار برای همستر مرگبار است. 

این بیماری به شدت مسری بوده و باید حیوان بیمار کاملا جدا و دور از همسترهای دیگر باشد.از علائم دیگر بیماری بیحالی و بی اشتهایی است.

درمان :با مشاهده اولین علائم باید به سرعت همستر را به دامپزشکی ببرید. البته دارویی که سایتهای خارجی برای درمان این بیماری معرفی کردند dri-tail میباشد. 

نکته مهم اینکه دهیدارته شدن همستر به هر دلیلی (چه به دلیل این بیماری و یا دلایل دیگه) به شدت برای همستر کشنده و خطرناک ست. بنابراین رساندن همستر بیمار با مشاهده اولین و کوچکترین علائم به دامپزشکی بسیار حیاتی ست.

نظرات 1 + ارسال نظر
نجما دوشنبه 18 آبان 1388 ساعت 07:32 ب.ظ http://ARTNAJMA.BLOGFA.COM

سلام من چطوری میتونم با شما در ارتباط باشم آخه من یه همستر دارم و میخوام شما با مشورتتون به من کمک کنید تا من بیشتر از این نگرانش نباشم خیلی دوستش دارم و نگرانشم

سلام.دوست عزیز از طریق پیام در همین وبلاگ می تونین با من در تماس باشین.مباحث زیادی درباره نگهداری همستر در این وبلاگ موجوده.اگر سالی دارید که در هیچ بخشی جوابش رو پیدا نکردین بپرسین.موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد