اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

تاریخچه گربه های dsh،گربه هائی که نژاد خیابانی نیستند!

بخاطر همه بی توجهی ها و بی مهری ها ،خصوصا نسبت به این نژاد خاص،به جرم شجره نامه مبهم و اصل و نسبش بر آن شدم تا مقاله ای از زبان یک گربه دست آموز موکوتاه بنویسم.
واژه ها و جملات کاملا خیالی و برگرفته از ذهن ست و مسلما مصاحبه ای در کار نبوده! اما با دیدن رنج هر روزه این گربه ها میتوان از نگاه های ملتمسانه و خاموششان کلمات پر درد را شنید! 

omestic short hair بنویس و dsh بخوان!
حقیقت فراموش شده درباره من اینه که نژاد من domestic short hair ست و بخاطر نمیارم از چه زمان و چرا بعضی از آدما تو بعضی از نقاط کره زمین اسم گربه خیابونی روی من گذاشتن.من توی مقالات زیادی جستجو کردم اما هیچ جا اسمی از نژاد خیابونی پیدا نکردم!
تا سال 1966 به من American Short Hair گفته میشد اما بعدها مشخص شد American Short Hair یه نژاد کاملا مستقله بنابراین عبارت ابهام برانگیز domestic short hair برای من انتخاب شد.امروزه به همه گربه هائی که شجره نامه مبهمی دارن و نژاد والدین و اجدادشون علامت سواله domestic short hair یا عبارت کوتاه تر dsh گفته میشه.و این شد جرم بزرگ من برای بی مهری های برخی از آدمهائی که دوست دارن با پت اصیلشون و حدالامکان با تصاویر والدین پتشون(برای اثبات اصالت) پز بدن!
من طی این سالها بخوبی یاد گرفتم که چطور خودم رو با سرنوشت شومم وفق بدم.من روانشناس خوبی هستم.از چند کیلومتری آدمهای مزاحم و خطرناک رو شناسائی میکنم و به سرعت نور پا به فرار میذارم.البته گاهی هم ساده لوحی ام باعث میشه اعتماد کنم و اون وقت هست که چوب و لگدی نثارم میشه،گاهی بشدت مجروح میشم و اگه خوش شانس تر باشم فقط دمم رو از دست میدم.آدمهای مهربون رو هم تو محله ها شناسائی میکنم و بخوبی یاد گرفتم با لوس کردن و اداهام توجه و محبتشون رو جلب کنم و اینجوری غذائی برای خوردن نصیبم میشه.بعضی وقتا بعضی جاها اثری از انسانیت نیست و هر قدر بیشتر بو میکشم کمتر ردی از غذا پیدا می کنم و شبهای زیادی گرسنه میخوابم.غصه نخور! من به این وضع عادت کردم.تنم سالم باشه و اذیتم نکنن ،غذا باشه پیشکش. 

کمی بیشتر از تاریخچه من
من کاملا ناخواسته،به همراه موشها و رتها توسط کشتیهای تجاری و باری از کشوری به کشور دیگه و از قاره ای به قاره دیگه سفر کردم.این پاسخ اون سوال همیشگی خیلی از شماهاست که با عصبانیت و نگرانی می گین این گربه های مریض و کثیف همه جا هستن!!! من رو برای شکار جونده ها که شماها اونا رو جانوران موذی لقب دادین با کشتی ها جا به جا کردین!صدالبته من نژادی به اسم موذی هم تو مقالات ندیدم.
گربه های نر dsh در شرایط طبیعی بین 11 تا 15 پوند و ماده ها بین 8 تا 12 پوند وزنشون باشه اما خب خیلی از ماها هیچ زمان به این وزن نمی رسیم.آدمها میگن سالهاست که تنبل شدیم و موشی شکار نمی کنیم و مستحق این گرسنگی و بدبختی هستیم بای همین پس مانده غذاشون رو حسابی بسته بندی می کنن تا مبادا چیزی از اون پس مانده ها نصیب ما شه. 

ما زیبائیم اگر.......
بعضی از آدمهای مهربون میگن اگه با دقت به ما نگاه کنین ما گربه های قشنگی هستیم،تعریف نباشه بیراهه نمیگن.شما میدونستین کهdsh بیش از 80 رنگ متنوع و زیبا دارن؟ما قشنگیم اگه شما به دید نفرت بهمون نگاه نکنین! 
 

ما خیلی زود می میریم!
اگه شرایط زندگی خوب باشه و دنیا مهربون باشه 15 سال براحتی عمر می کنیم اما خیلی از آمارها نشون میده اون دسته از dsh هائی که تو خیابون زندگی می کنن به 5 سالگی هم نمیرسن.یعنی کمتر از یک سوم عمر طبیعی! 
 

ظاهر متفاوت dsh ها ؟؟!!
خیلی چیزای مهم هست که درباره من نمیدونید.شک ندارم عده زیادی از شما تصور می کنین که dsh ها همه جای دنیا یه شکل هستن! اما حقیقت اینه که ایطور نیست.dsh هائی که تو اروپا و اسیا هستن اجدادی از نژاد سیامی دارن و dsh هائی که در امریکا زندگی می کنن اگه حوصله داشته باشین و شجره نامه پیچیده شون رو بررسی کنین جدی از نژاد American Short Hair رو براشون پیدا می کنین.برای همین خصوصیا رفتاری ما در قاره های مختلف اندکی متفاوته و هر کدوم برخی از خصلتهای اجدادمون رو به ارث بردیم! 

خیلی باهوش،بیشتر بد اقبال!
جز باهوشترین نژادها هستیم و براحتی خودمون رو با هر شرایطی وفق میدیم اما اونقد خوش اقبال نیستیم که بین محبوبترین نژادها هم رتبه خوبی کسب کنیم!
نظرات 1 + ارسال نظر
talaye جمعه 9 مهر 1389 ساعت 01:12 ب.ظ

khoshalam az inke belakhare ieki peida shod ta az in gorbehaie bichare moo kutah hemaiat kone.hamishe az in ghazie koli ghose mikhoram ke be in gorbehaie bichare migan khiabooni.kash vaghean mardom be in dark beresan.mersi babate in matlab vaghean mersiiii

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد