اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

محبوبترین نژادهای گربه خانگی (۱۰ نژاد برتر)

در حدود 100 میلیون گربه به عنوان حیوان خانگی در اروپا برآورد شده ست.تابحال به این مسئله فکر کرده اید که محبوبترین نژادهای گربه در میان مردم کدامند؟این آمار در سال 2006 از طرف CFA ارائه شده ست! 

-THE PERSIAN   

   

بدون شک رتبه اول از آن گربه ایرانی ست!گربه ایرانی این رتبه را از سال 1871 بهمراه دارد و تابحال هیچ نژادی موفق به شکستن این رکورد نشده.گربه ایرانی به لحاظ نوع پوشش نیاز به رسیدگی و توجه فراوان و آراستگی روزانه دارد.این گربه بدلیل خصوصیات رفتاری،وقار و وفا نسبت به صاحب خود همیشه موردتوجه بوده ست. 

 

۲-THE MAINE COON  

این گربه بزرگ امریکائی از سال 1992 در مقام دوم قرار دارد.یکی از بزرگترین نژاد گربه های خانگی ست.وزن نرهای بالغ بین 12 تا 18 و وزن ماده های بالغ بین 10 تا 14 پوندست!آنها بسیار پرطاقت،مهربان و آرام هستند.گرچه جز گربه های موبلند محسوب میشوند اما به اندازه پرشینها نیاز به آراسته کردن ندارند. 

3-THE EXOTIC  

 

 

این گربه شبیه به گربه ایرانی ست البته با موهای کوتاه! برخی از مردم این گربه را با نام گربه ایرانی در پیژامه می شناسند.رفتار دوستانه و شیرین گربه های پرشین را دارد و با توجه به موکوتاه بودنش شانه کردن دو بار در هفته برایشان کفایت می کند. 

4- THE SIAMESE  

این نژاد بسیار اجتماعی ست و بخاطر صداهای عجیب و ناهنجارش برای جلب توجه مشهورست.سیامی ها اندامی لاغر و ورزیده با گوشهای بلند و موی کوتاه دارند. آنها عاشق نوازش هستند و بسیار وفادار.از مشخصه بارزشان وابستگی و توجه به یک شخص خاص ست ضمن اینکه نژاد بسیار مهربان و باهوشی ست. 

5- THE ABYSSINIAN  

گفته میشود این نژاد زیبا اولین بار توسط مصری ها اهلی شده اما در این مورد اطلاعات دقیق و مطمئنی در دسترس نیست.بسیار فعال و بازیگوش ست و عاشق همجواری با انسانهاست. 

-THE RAGDOLL    

 

 

گربه های بسیار دوست داشتنی هستند.این نژاد هم یکی دیگر از نژادهای بزرگ گربه خانگی ست.نرها 20 و ماده ها 15 پوند میشوند.علت این نامگذاری (عروسک پارچه ای) از آن جهت ست که وقتی این گربه ها را در آغوش می گیرید یکی از پاهایشان  مثل عروسکهای پارچه ای آویزان ست.دارای چشمهای آبی و قد متوسط و پوشش بدن مخملی و نرم ست.عاشق تعقیب کردن صاحب خود در هر جائی ست و این از خصیصه های بارز این نژاد محسوب میشود.این گربه بزرگ بسیار آرام ست تا حدی که به هیچ وجه نباید خارج از منزل برود چون توان مقابله در برابر حمله های احتمالی گربه های دیگر را ندارد. 

7-THE BIRMAN۷  

  

گربه برمه ای چشم آبی با پنجه های سفید ست گوئی که چکمه های سفیدی به پا دارد.خصلت بارز این نژاد منتظر ماندنش تا بازگشت صاحبش به خانه میباشد این کاری ست که نژاد سیامی هم انجام میدهد.علی رغم داشتن موهای بلند و نرم خیلی نیاز به شانه کردن ندارد. 

8-THE AMERICAN SHORTHAIR    

  

 این گربه بنظر شبیه گربه تبتی می آید اما در واقع آنها گربه های امریکائی موکوتاه هستند که بهمراه مهاجران به این قاره سفر کرده اند.گربه موکوتاه امریکائی شکارچی ماهری ست و طبیعت دوست داشتنی،آرام و مهربانی دارد که بخوبی با بچه ها ارتباط برقرار می کند.در رنگهای مختلفی دیده میشود اما رنگ غالب این نژاد مشکی بهمراه زمینه نقره ای ست. 

9-THE ORIENTAL   

 

این نژاد به لحاظ ظاهری و رفتاری شباهت زیادی به سیامی ها دارد البته تنها تفاوت بارزشان این ست که مثل سیامی ها پرسروصدا نیستند،بسیار وفادارند.دارای دو پوشش متفاوت موکوتاه و موبلند میباشد و بیش از 300 رنگ متفاوت در این نژاد دیده شده ست. 

10 -THE SPHYNX  

این گربه لخت برای خیلی ها ظاهری عجیب و غریب دارد.پوست بدن آنها براق و زیبا و در رنگهای متفاوتی ست.آنها بسیار فعال و پرجنب و جوش و عاشق پریدن و بالا رفتن هستند.بسیار وفادار و مهربان و در عین حال مرتب توجه و علاقه از صاحبش طلب میکنند.این نژاد به لحاظ بی مو بودن نیاز به  مراقبت و محافظت در برابر تابش مستقیم نور آفتاب به منظور جلوگیری از ابتلا به سرطان را دارد. 

منبع : cats & cat care 

ترجمه : شیما.م

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد