اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

تازه واردPeta٬

حدود یه ماهی میشه که یه گربه سیاه موبلند مهمون همیشگی حیاط خونه ما شده٬منم براش غذا میذارم و البته در طول روز هم خیلی باهاش بازی کردم و جالبه که اصلا هیچ علایمی از آلرژی طی این مدت در من ظاهر نشده! با دکترم صحبت کردم و توضیح دادم که وقتی ۵ ساله بودم و برای اولین بار گربه ای رو به خونه آوردیم من دچار یه حساسیت پوستی شدم و بعد از مراجعه به یه پزشک تشخیص٬حساسیت به موی گربه بود و از اون زمان تا الان هم من دیگه گربه ای نداشتم اما چطور ممکنه که تو این یه ماهی که این گربه اینجاست حساسیتی در من ایجاد نشده؟! جواب ساده بود٬دکتر با خونسردی گفت:یا تشخیص دکتر درست نبوده و تو تصادفا در اون دوره به خاطر مسئله دیگه ای دچار حساسیت شده بودی و یا اینکه حساسیت خفیف بوده و حساسیت های خفیف معمولا در دوران بزرگسالی از بین میرن٬در هر حال الان جای نگرانی نیست و می تونی گربه هم در خونه داشته باشی.........خبر خوشحال کننده ای بود٬برای منی که حدود سه هفته پیش دو تا بچه گربه رها شده در وضعیت نامناسبی رو پیدا کرده بودم و بعد از کلی جستجو در سایت پرشین پت تونستم براشون یه دایه پیدا کنم!یه دایه خیلی زیبای پرشین٬که به تازگی بچه خودشو از دست داده بود و دچار افسردگی شدیدی بود٬برای همین بچه گربه های بی مادرو به سرعت پذیرفت و بهشون شیر داد اما برای بچه گربه ها دیر شده بود و اونا مردن!! و از اون زمان کلی ناراحت بودم تا اینکه تصمیم گرفتم سرپرستی یه بچه گربه دیگه رو به عهده بگیرم و دوباره تو همون سایت پرشین پت در قسمت واگذاری ها این کوچولوی دوست داشتنی رو پیدا کردم٬ببینین چه مودب نشسته تا ازش عکس بگیرن!    

شخصی که این گربه رو پیدا کرده بود علی رغم همه مشکلاتی که گربه خودش با این تازه وارد داشت تا یه ماه ازش مراقبت کرد اما در نهایت این دو گربه با هم کنار نیومدن و مجبور به واگذاریش شد.نگاش کنین٬رنگبندیش مثل گوره خره٬اتفاقا می خواستم اسمش رو بذارم Zebra (گوره خر) اما یه کم پسرونه ست و صاحب قبلی پتا صداش می کرده٬منم دیدم به این اسم عادت کرده٬دارم با همین اسم صداش می کنم

 خوشبختانه دوره شیرخوارگی شو طی کرده و می تونه غذا بخوره و از این بابت نگرانی براش ندارم.باید تو هفته آینده ببرمش دکتر برای واکسن هاش.....

نظرات 30 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 03:57 ب.ظ http://sevemn.blogfa.com

سلام.خسته نباشی
امیدوارم موفق باشی.من هر روز مطالب جدید می ذارم.اگه دوست داشتی به من سر بزن و نظر بده
با تشکر محمد

مرجانک جمعه 10 آبان 1387 ساعت 11:30 ب.ظ http://asalijon.blogfa.com

آوای مهربانم
درود

چند روزیست بچه گربه یکماه و نیمه ای را در داخل یک کارتن ریکا پیدا کردم .. به قدری رنجور و نحیف بود که اطمینانی به زنده بودنش نداشتم .. در هر حال ... این کوچولو الان در انباری آپارتمان من است ..در صورتی که کسی تمایل داشت که پذیرای این فرشته کوچولو باشد ویا خودت چمدان هات گنجایش یک مسافر کوچولوی دیگر را داشت خبرم کن ...
نمیدانم که بچه های آدمیزاد جابجایش کردند و یا مادرش برای تهیه غذا رفت و غول آهنین اتومبیل از پا درش آورد و انسان مهربانی این کوچولوی یتیم را داخل کارتن جا داد و یا ... هیچ نمیدانم .. تنها چشم های زیبای این موجود زیباست که هر ساعت که به نزدش میروم با قدردانی وصف ناپذیری بدرقه راهم است - پیشی خانم به سه رنگ مشگی و سفید و حنایی و اندازه کف دست در انتظار سرپناهی است ..
با سپاس .
طبیعت نگهدارت باد .

سلام عزیزم.می دونی که برای خروج حیوانات از ایران محدودیت گذاشتن و منم ظرفیتم تکمیله.مطمئن باش اگه امکانش بود دریغ نمیکردم اما فقط بحث بردن نیست حیوونا توجه و محبت میخوان و من حسابی اونجا درگیر کارم.دلم نمیاد این زبون بسته ها رو ببرم بعد نتونم بهشون برسم وگرنه دلم می خواست تا حد امکان همه این حیوونای بی سرپرست رو جمع کنم و از این شهر بیرحم ببرم.......براش دنبال یه سرپرست میگردم.فقط یه عکس ازش برام بذار.

محمد شنبه 11 آبان 1387 ساعت 02:08 ب.ظ

سلام.سوالی در مورد همسترای کوتوله داشتم.می خواستم بدونم امکان میکس همسترای مختلف از گونه های متفاوت با هم هست؟مثلا کوتوله با سوری؟

کوتوله ها زیرمجموعه وسیعی دارن.به طور مثال روبوروفسکی که کوچیک ترین همستر شناخته شده تا به امروزه مطمئنا با همستر سوری جفت نمیشه.اما گونه های دیگه کوتوله مثل روسی که تا ۸ سانی متر هم رشد می کنن ممکنه گاها با سوری جفت شن.البته فقط همستر روسی ماده و همستر سوری نر نه بالعکس!!!! اونم شرایط خاصی داره٬همستر نر سوری نباید به حداکثر رشد طولی رسیده باشه و فقط باید به دوره بلوغ رسیده باشه٬خیلی باید آروم و ملایم باشه تا درگیری صورت نگیره و مسایل دیگه٬که اگه همه این شرایط فراهم باشه شاید این دو با هم جفتگیری کنن.البته همسترای نر کوتوله روزنه ای زیر شکمشون دارن که در زمان جفتگیری برای جلب توجه ماده بوئی ساتع میکنه و همسترای سوری این روزنه رو ندارن پس شاید اصلا نتونن نظر همستر ماده کوتوله رو به خودشون جلب کنن.همون طور که گفتم این مسئله به سختی و ندرتا اتفاق میفته.اینم راز میکس گونه های مختلف همستر!این نکته رو هم بگم که تکثیرکننده ها معمولا این کارو نمی کنن چون میکس گونه ها٬اصالت نژادها رو از بین میبره و معمولا اگه هم جفتگیری صورت بگیره کنترل نشده بوده!

ژاله شنبه 11 آبان 1387 ساعت 02:08 ب.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

آوا جان وصف این گربه را از دوست عزیزم شنیده بودم.. خوشحالم از اینکه تو قبولش کردی...
آیا در مورد قانون ورود حیوانات به ایرلند تحقیق کردی؟
یادمه زمانی ورود حیوانات به قسمتی از بریتانیا و کانادا خیلی آسان نبود و باید چند ماهی را در قرنطینه سپری میکردند..
نمیدونم این قانون هنوز هست یانه.
ولی جاهای دیگر اروپا اینچنین نبود و دوست من ۱۴ گربه از اینجا به آلمان برد...

نگران نباش عزیزم.کشورای شینگین و حتی کشورای تحت اتحادیه اروپا هیچ مشکلی ندارن.الته ایرلند شینگین نیست اما جز اتحادیه اروپا که هست.همه اتحادیه هم در این موارد یه قانون مشترک دارن مثل امریکا نیست هر ایالت ساز خودشو بزنه!

مرجانک یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 04:56 ق.ظ http://asalijon.blogfa.com

آوای عزیز
با مطلبی از ؛ خانوم حنا ؛ گربه یتیمی که به من پناه آورده بود و تاب زندگی زمینی را نیاورد به روزم .
طبیعت نگهدارت .

مهسا ناصری یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 01:11 ب.ظ

سلام خانومی.من هم تصمیم به سرپرستیه یه گربه کوچولو گرفتم می خوام میکس باشه یا پرشین خالی کمتر از 2 ماهه و گلپسر هم باشه اگه کسی برای واگذاری داره لطف کنه بگه.

کار خوبی می کنی.اما مهسا جان سعی کن یه گربه معمولی رو بیاری.برای گربه های پرشین همیشه مشتری هست چون خیلی ها فقط برای فخرفروشی نه صرف علاقه اقدام به نگهداری از نژادهای برتر حیوانات میکنن(در واقع گربه پرشین بی سرپرست وجود نداره.تو تا به حال تو خیابون یه گربه پرشین رها شده دیدی؟).ولی گربه های خیابونی بیچاره شانس زیادی برای پیدا کردن سرپرست ندارن مگر اینکه واقعا یه حیوون دوست واقعی یادی ازشون بکنه.پس سعی کن بدون توجه به نژاد حیوونا رو دوست داشته باشی.به اندازه کافی تو جامعه انسانی خودمون درگیر تبعیض نژادی هستیم!

کیانا یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 02:53 ب.ظ http://kkiiaannaa.blogfa.com

آوای عزیزم درود بر تو
چقدر از اینکه خبر دروغ آن دکتر کم سواد مشخص شد خوشحال شدم. ای کاش جامعه پزشکان متوجه این موضوع بشوند که هرگاه در تشخیص بیماری دچار شک و تردید شدند به حیوانات زبون بسته حواله ندهند. و دوم اینکه این پتا چقدر خوشگله اصلاً همه ی گربه ها خوشگلن. ای کاش همه روزی متوجه بشوند که دوستی با حیوانات چقدر در روحیه انسان تاثیر مثبت می گذارد. در ژاپن که در همسایگی کشور بی رحم چین (نسبت به حیوانات ) قرار دارد هر روزبه تعداد مراکز انیمال تراپی ( حیوان درمانی) اضافه می شود. تحقیقات اخیر نشان داده که معلولین و افراد سالخورده و افسرده وقتی حیوانی را نوازش می کنند لبخد به سراغ آنها می آید و روحیه آنها خیلی بهتر می شود.

منم خیلی ذوق زده ام.توی ژاپن رستورانهای گرون قیمتی هست که مشتری ها برای دیدن گربه هائی که در اون رستوران زندگی می کنن حاضرن پول زیادی بدن!!!

آرش دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 09:48 ق.ظ http://www.sefahan.blogfa.com

خیلی خوشحالم که Peta یه دوست خوب پیدا کرد.
هر از گاهی عکسهای خوشکل ازش بگیر ، تجدید دیدار کنیم ...
ضمنا برای آدرس دکتر در کرج یه سری به آدرس زیر بزن:
http://www.persianpet.org/forum/showthread.php/-6703/index.html

ممنون.حتما ازش عکس می گیرم البته اگه یه لحظه آروم بگیره!!! مثل فنر می مونه....بعضی وقتا هم فکر می کنه پلنگ یا ببره چنان از روی مبل میپره وسط پذیرائی که همه می ترسیم !

محمد نیکو سه‌شنبه 14 آبان 1387 ساعت 02:37 ب.ظ

با سلام

مایل به خرید یک توپ همستر می باشم، لطفاً در همین قسمت شماره تماس و یا روش خرید را بفرمائید.

با تشکر

سلام.شرایط سفارش و خرید در بخش اقلام وارداتی هست.می تونین به اون بخش مراجعه کنین.قیمت توپ همستر هم بسته به سایز و جنس و کارخونه سازنده بین ۱۴ تا ۲۱ تومنه

Hassan چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 11:57 ق.ظ

سلام چطوری میشه از شما خرید کرد؟

سلام.در مورد نحوه سفارش و خرید اقلام وارداتی در بخشهای مربوطه به تفصیل توضیح دادم با دقت پست ها را مطالعه بفرمائین

هدیه پنج‌شنبه 16 آبان 1387 ساعت 06:07 ب.ظ

سلام.. من چه جوری می تونم از قفس های شما خریداری کنم؟
هیچ شاره ای نیس... در ضمن کدوم قفس ها موجود است؟

سلام.در مورد نحوه سفارش و خرید اقلام وارداتی در بخشهای مربوطه به تفصیل توضیح دادم با دقت پست ها را مطالعه بفرمائین

ژاله پنج‌شنبه 16 آبان 1387 ساعت 08:52 ب.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

باخواهرم تلفنی صحبت میکردم میگفت چند شب پیش در برنامه تهران بیست کانال 5 فیلم مستندی از گربه های بدبخت و گرسنه تهران نشان میدادند که از سطل های شهرداری رفته اند بالا بدنبال غذا و مجری برنامه هم همینطور بد و بیراه میگفت. مثلا" :‌ ببینید چه منظره زشتی !!!‌باید حتما" در مورد از بین بردن این حیوانات موذی از قبیل موش و گربه شهرداری را وادار کنیم کاری بکنه... واقعا" که متاسفم.. تو این مملکت خراب شده بجای اینکه مردم را ترغیب کنند به حیوانات غذائی بدهند اینجور تحریکشان میکنند برای بد رفتاری... اولین کشوری است که میبینم رادیو تلویزیونش اینقدر بدگوئی از حیوانات میکنند.
من تلفن خواهم زد و اعتراض خواهم کرد.. لطفا" شما دوست داران حیوانات هم همینکار را انجام دهید... درضمن اگر کسی این برنامه را دیده توضیح بیشتری درموردش بنویسه...

سلام ژاله جان.من همون روز پخش این برنامه تماس گرفتم اما صحبتهای من منعکس نشد آخه اصولا وقتی براشون صرف نکنه گوش نمی کنن یا خودشون رو میزنن به نشنیدن.برنامه به صورت خیلی کوتاه به معضل ازدیاد گربه ها پرداخت و البته در بخشهائی مجری معترف بود که این گربه ها در کنترل جمعیت موشها بسیار کمک کننده هستند اما اونقد دوپهلو حرف میزد که معلوم نبود جانب کدوم رو گرفت شهرداری یا گربه ها؟! کاملا به صورت حساب شده حرف میزد تا مبادا اعتراضی بشه!!

مه ناز شنبه 18 آبان 1387 ساعت 02:27 ب.ظ http://prettymaah.blogfa.com

سلام آوا جان
میدونی منم یه گربه کوچولوی ۳ ماهه پیدا کردم و الان یه هفته ست که پیشمه خیلی مهربون و شیطونه حتما عکس و مطلبی ازش می نویسم ... این پیشی خوشگل تو هم خیلی نازه فداشون بشم من
خیلی خوبه که حیوانات بینوایی مثل گربه رو از ایران خارج کنیم چه فکر خوبیه منهم بهش فکر میکنم دوست دارم برای این زبون بسته ها کاری کنم
من لینکت کردم تو هم اگه دوست داشتی اینکار رو بکن

سلام.خیلی کار خوبی کردی.حتما ازش عکس بذار و خبرم کن.منم لینکت رو گذاشتم

آنیتا شنبه 18 آبان 1387 ساعت 02:57 ب.ظ

من رو ببخشید که اینجوری قضاوت کردم .حتما" مهسا بهتون گفته اما من کامل می گم.آره به من مثله نقل و نبات فحش داده بود اما منه الاغ فکر کردم تعادل پیدا کرده نمی دونستم که می خواد از من مطالب بدزده!!!
بهار یه روانیه من کاملا" ایمان یدا کردم.همین جا اعلام می کنم که مقاله ربوروفسکی رو خودم براش میل کردم حاضرم هر کس می خواد بیاد سنت آیتم ایمیلم رو ببینه که چه تارخی براش فرستادم و اون هم همون لحظه گذاشته رو بلاگش.
من دانشجوی فوق لیسانس زیست شناسی جانوریم اگه بدونی این بهار احمق چه حرفهای خنده داری به من میگفت تازه نزدیک بود یه همستر کوتوله بیچاره رو هم بکشه.
خودش من رو مجبور می کنه که این حرفا رو بگم چون هر چی گفتم مقاله من رو پاک کن پاک نکرد برای همین.
میگفت که همستر روسی آورده با ماده سوری جفت کرده نزدیک بوده این بیچاره رو سکته بده با ندونم کاریهاش که آدم می فهمه چقدر بی تجربه است و بی سواد.
می گفت 2 تا همستر میکس ربو روسی از ایتالیا آورده.
تازه خانم قصد داره با عنوان اولین فروشنده همستر میکس کارشو راه بندازه.
تازه این بهار احمق هر جوری تونست از من نکته و مطلب دزدید من از استاد ژنتیک و رفتارسناسی به بالا براش سوال پرسیدم که خانم تمام رازهای جانورشناسی رو بفهمه.برای خودم گریه می کنم که چرا همچین کاری کردم.
از همین جا هم بهش می گم خیلی دزدی و یه روانی پر مشکل
به علاوه به راحتی هم به خودت اجازه می دی تا تهمت بزنی.
حالا با اسم ... بیا کامنت بذار بهار احمق بعدم بگو روحم خبر نداره الهام بهم گفته برو بمیر با الهام و امثال الهام.

ممنون میشم مشکلاتتون با افراد دیگه رو در وبلاگ من مطرح نکنین.آنیتا جان خود کرده را تدبیر نیست.وقتی من ناراحت بودم از اینکه بی اجازه افرادی میان و مطالب منو کپی می کنن بدون ذکر منبع٬همه فکر می کردین من آدمی هستم که سخته بخوام پیشرفت دیگران رو ببینم(نمی دونم چه ربطی بین این دو موضوع وجود داره)حالا که این همه زحمت کشیدی و یه مطلب رو ترجمه کردی بدون اینکه ازت اسمی برده شه حالا تشکر جای خودش٬حس منو تو این یه سال درک می کنی.

الهام یکشنبه 19 آبان 1387 ساعت 11:51 ق.ظ

ببخشید آوا خانم میشه به آنیتا بگی که من چی به بهار گفتم.
ایشون که توی وبلاگ بهار از من همستر خواسته بود و من هم گفتم اگه داشتم بهت می دم .حالا واسه چی آرزوی مرگ واسه من می کنه.میشه لطفا یه کاری کنی که این مسئله خاتمه پیدا کنه.

من اصلا هیچ اطلاعی از این بحث ندارم.نمی دونم بین آنیتا و شما و دوست شما چه صحبتهائی رد و بدل شده٬شاید بهتر باشه خودشون مشکلشون رو با شما حل کنن.من از ایشون هم خواهش کردم به مسایلی که به من مربوط نیست در وبلاگ من نپردازن و هر مشکلی با هر کسی دارن مستقیم با خودش مطرح کنن.

ژاله یکشنبه 19 آبان 1387 ساعت 11:57 ق.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

با مطلبی در مورد ریاست جمهوری جدید آمریکا و علاقه به حیوانات بروزم..

سهیلا چهارشنبه 22 آبان 1387 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام آوا جون،خوبی عزیزم؟
از قفس برگرفته از زیستگاه طبیعی همستر بهم خبر بده ؟
من منتظر خبر از شما می مونم.
خوش بگذره سفر

سلام.چشم خبرتون می کنم

سهیلا شنبه 25 آبان 1387 ساعت 01:25 ب.ظ

ممنون آوا جان که جوابمو دادی.
پس من همچنان منتظر می مونم تا از شما خبری بشه .

خواهش می کنم سهیلا جان.

مهسا ناصری شنبه 25 آبان 1387 ساعت 02:56 ب.ظ

سلام عزیز دلم.اولین نفری هستی که این خبر رو می شنوی حتی آراد هم هنوز خبر نداره.مدارکم رو تونستم بگیرم و امروز بردم دارلترجمه .خیلی خیلی خوشحالم همه می گفتن تا بهمن هم نمی شه مدارک رو گرفت اما من امروز گرفتم .احتما لا هم نهایتا تا قبل از عید می ریم سیدنی.برام دعا کن.
راستی اون مهرداد من رو یاد یکی از بچه هام انداخت.یه کاسکوی نر که سال ۸۰ داییم از آلمان برام آورده بود باهاش ۵ سال زندگی کردم اسمش راش بود تا این یه رو ناگهانی مرد.

خیلی عالیه.هر جا هستی شاد و سلامت باشی.مراقب خودت باش.راستی در مورد اون موضوع قرار شد خبرم کنی اگه منصرف شدی بگو من فکر دیگه ای برای این فسقلی ها بکنم؟

مسا ناصری یکشنبه 26 آبان 1387 ساعت 06:52 ق.ظ

ببخشید .از اونجایی که گفتی باید میکروچیت بشن کیارا رو هم واگذار کردم.شرمنده.مرسی برای شما و شوهرت هم همینطور

رکسانا دوشنبه 27 آبان 1387 ساعت 10:16 ق.ظ http://roxana38.blogfa.com

درود بر تو دوست گرامی..
از وب لاگ جدید من دیدن کنید.
خیلی جالبه در مملکتی که درختان چند هزار ساله را به قتل میرسانند انسان با موارد اینچنینی مواجه بشه [چشمک]

مرجانک پنج‌شنبه 30 آبان 1387 ساعت 12:03 ق.ظ

آوای مهربان
با درود و آرزوی بهترین ها
با مطلب جدید به روزم .
چیکو و پتا را ببوس .
همیشه سبز باشی .

کیانا شنبه 2 آذر 1387 ساعت 02:43 ب.ظ http://kkiiaannaa.blogfa.com

آوای گرامی ازت یک خواهی دارم که از بقیه دوستانم نیز این تقاضا را دارم به وبلاگ میدان داگ بروید و به این آقا و دوستانش که م را تهدیدکرده اند پاسخ دهید و به آنها بگویید خلاف اسلام دارند به حیوان آزاری می پردازند و جنگ سگها درآمدزایی برای یک سری قمار باز می باشد. این اقا ادعای حیوان دوستی می کند به نظر شما آیا جنگیدن سگهای بدبخت و کشته شدن آنها بدست یکدیگر دوست داشتن بیش از حد سگها می باشد؟ هر کسی می آید تهدید می کند ، اگر من را در این پیکار همراهی کنید فقط بخاطر این حیوانات مظلوم می باشد باور کنید چیزی به من نمی رسد. کامنت این آقا هم در نظرات وبلاگم می باشد این چندمین فرد هست که مرا تهدید کرده. خواهش می کنم بانظر دادن به او مرا حمایت کنید.

کیانا یکشنبه 3 آذر 1387 ساعت 02:58 ب.ظ http://kkiiaannaa.blogfa.com

آوا جان درود بر تو
من امیدوارم که شر این آدم بی رحم از اینترنت کم بشه وگرنه امیدی به پایان فعالیت این ادمهای قاتل ندارم چون دولت ما خودش با این افراد دستش تو یه کاسه هست. کار انها جز قمار بازی کار دیگری نیست و در اسلام هم با این کار شدیداً برخورد می کنند انوقت این ادمهای بی رحم با خیال راحت به خرید و فروش و قمار بازی توسط شکنجه سگهای مظلوم می پردازند. می شه بهم بگی که الان چه اقداماتی را دارید انجام می دهید. من با انوشه صحبت کردم و ان فرد همان کاربر به اسم دوبر بود در پرشین پت من هم خیلی وقت بود که بهش مشکوک بودم.

سهیلا جمعه 8 آذر 1387 ساعت 12:36 ب.ظ

سلام آوا جون
امیدوارم که حالت خوب باشه
می خواستم بدونم خبری از قفس نشد
من هنوز منتظرم
قربونت مواظب خودت باش

سهیلا جمعه 15 آذر 1387 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام خانومی
حالت خوبه؟
نگرانتم هیچ خبری ازت نیست!
من هنوزم منتظر خبر از شما هستم
مواظب خودت باش

سلام سهیلا جان.شرمنده من خیلی سرم شلوغ بود.خیلی برای اون قفس گشتم اما پیدا نکردم.متاسفانه اسم کارخونه سازنده اش هم یادم نیست که مستقیما برم یکی از نمایندگی هاش در اینجا و سوال کنم.البته به نظرم دیگه تولید نمی کنن که تو هیچ فروشگاهی نیست وگرنه حتما یه جا باید گیرش میاوردم.

lone wolf شنبه 16 آذر 1387 ساعت 09:26 ق.ظ http://lone-wolf.blogfa.com/

سلام
امیدوارت حالت خوب باشه.
شما از این تونلهای طلقی برای قفس همستر دارید؟/
یه قطعه تقریبا 20-30 سانتی لازم دارم.

lone wolf یکشنبه 17 آذر 1387 ساعت 02:13 ب.ظ http://lone-wolf.blogfa.com/

سلام
ممنون از جواب
راستش من برای یکی از قفس یکی از همسترام میخواستم که گسترشش بدم و راه بذارم توی یه آکواریوم...اگه زودتر بود که خیلی بهتر میشد... جایی رو هم سراغ ندارین تهیه کنم؟؟

در مورد Hamster-Care ایشون دوست من هستن و با هم در تماسیم... خیلی در مورد همستر به من کمک کردند... حتی از سالها پیش.

سلام.خواهش می کنم.حقیقتش جائی رو سراغ ندام چون هیچ وقت دنبال خریدش نبودم ولی موقتا میشه از لوله پلیکا استفاده کنی.نمیشه؟

سهیلا چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام خانومی
مرسی از جوابت. هیچ قفسی هم شبیه اون نیست که برام بگیری همونطوری بزرگ و زیاد جای بازی و لوله هم داشته باشه.اگر بود یا نبود بهم بگو ممنون میشم البته قیمتشم بگو .
قربونت از لطفت

سلام عزیزم.بودنش که هست می گردم و قیمت می گیرم برات اینجا عکس میذارم.البته الان سرم خیلی شلوغه هر وقت فرصت کردم.باشه؟؟

مرجانک دوشنبه 23 دی 1387 ساعت 01:38 ق.ظ http://asalijon.blogfa.com

عزیزم
با درود
من و عسلی چشم به راهت هستیم .
طبیعت نگهدارت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد