اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخذ مجوز خروج برای حیوانات خانگی

۱- اخذ گواهی سلامت از یک دامپزشک و کاشت میکروچیپ برای پت

۲-واریز مبلغ ۲۲۰۰ ریال(در ازای هر پت)به شماره حساب ۲۱۷۳۸۳۱۲۰۷۰۰۱ سیبا به نام اداره کل دامپزشکی استان تهران

۳-مراجعه به آدرس میدان توحید٬خیابان نصرت غربی٬شماره ۱۹۳ به همراه مدارک لازم(گواهی سلامت و فیشها و اصل و کپی پاسپورت همراه حیوان در سفر و بلیط به منظور ثبت تاریخ و ساعت دقیق ورود شما به مقصد)

۴-تنظیم نامه (در مورد حیوانات خاص) برای اداره گارد حفاظت محیط زیست و شرح کامل وضعیت حیوانی که قصد گرفتن مجوز خروج برایش را دارید(گونه٬نژاد٬تعداد٬جنسیت و......)و مراجعه به دفتر معاونت منابع طبیعی واقع در پارک پردیسان(این مرحله فقط برای اگزاتیک پتها بمنظور کنترل محیط زیست مبنی بر در خطر انقراض نبودن حیوان در حال خروج از ایران صورت می گیرد .آخ که چقد هم نگران خطر انقراض گونه های کمیابن )  

توضیحات:فقط در ساعات اداری ۸ الی ۱۶ به دفاتر فوق مراجعه فرمائید(البته در اصل ۹ الی ۱۵ چون باید زمان صبحانه و استراحت و نماز و تلفنی حرف زدن کارمندان همیشه خسته رو هم در نظر بگیرین)٬این مدارک برای خروج حیوانات از طریق مرزهای هوائی ست و اینجانب از مدارک موردنیاز برای مرزهای زمینی و دریائی بی اطلاعم٬مدارک فوق فقط تا تاریخ درج این پست معتبرند(از آنجائی که کشور در حال توسعه ما مرتب در حال تغییر قوانین ادارات مختلفه بعید نیست روزی برای خروج سگتان مجبور به ارائه اجازه نامه از بیت رهبری مبنی بر تطهیر حیوان باشین)٬برای خروج حیوانات محدودیت تعداد وجود دارد و هر پاسپورت می تواند فقط ۲ حیوان از گروه پستانداران یا ۱۰ پرنده را از ایران خارج کند!توجه داشته باشین داشتن مدارک فوق فقط به معنای اجازه خروج پت شما از ایران میباشد و پذیرش و یا عدم پذیرش بستگی به قوانین کشور مقصد دارد(البته معمولا کلینیکها لیست کشورهائی که بردن پت به اون ممنوع یا دارای قوانین خیلی سختیه رو در اختیار شما میذارن)

 

نظرات 7 + ارسال نظر
lone wolf سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 03:11 ب.ظ http://www.lone-wolf.blogfa.com/

سلام
خوشحالم که داری از این کشور میری.و شاهد فجایع هر روزه محیط زیست و حیوانات که اینجا داره اتفاق میفته نیستی. پست قبلیت خیلی عالی بود و میتونم بگم احساسات هممون رو در قالب کلمات بیان کردی
حداقل جایی که میری میتونی بر اساس عقاید و طرز فکرت مفید واقع بشی. امیدوارم همیشه در راه مقدس حمایت از حیوانات (وگیاهخواری) ثابت قدم و موفق باشی.
در مورد گربه ها هم اگه قضیه واقعیت داشته باشه خیلی دیگه وحشتناک و غیر قابل تحمله، البته ژاله در کامنتهاش آدرس وبلاگ آقای مجابی رو گذاشته که خود این آقا پیگیری کرده و نتیجه گرفته که کل داستان شایعه است و حقیقت نداره.

راستی خیلی ممنون که شرایط خروج حیوون از کشور رو ذکر کردی ...اتفاقا میخواستم بپرسم .. شاید دونستنش واسه ما هم لازم شد.
موفق باشی
چیکو و همسترها رو از طرف من ببوس

خودم هم خوشحالم که بعد از یه سال تحمل اینجا دارم بر میگردم جائی که هم برای آدما و هم حیوونا احترام و ارزش قائلن.منم امیدوارم شایعه باشه.کمی نگران تغییرات برای چیکو هستم.هوای ایرلند اغلب ابری و بارونیه تا حدی که صاحبان سگها موقع گردش مجبورن بارونی تن سگها کنن!!!چیکو هم اصلا بارونی دوست نداره.نمی دونم چه کار باید بکنم باهاش اونجا.بوس شما رو هم دریافت کردن و کلی ذوق کردن.(:

حباب چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 09:36 ق.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com/

گل

siavash پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 03:59 ب.ظ

سلام
خوبین؟
یکی از دوستانم شما رو معرفی کرده
والا من یه همستر 2 هفته‌ای داشتم که دو روز پیش ناگهانی از دستم افتاد پایین و یکی از دستاش ضرب دید گویا ولی میتونه توی چرخ و فلک بدوئه و باهاش غذا بخوره و کامل بگیره باهاش ولی راه که میره میلنگه.بعد هم دور چشماش قرمز شد و خونی بود که کسی که خریده بودم ازشون اینا رو گفت با چوب پنبه و آب سرد بشورم دو چشمش رو منم این کارو کردم با هزار بدبختی
میشه راهنمایی کنید الان چی کار باید بکنم برای همسترم؟وقتی میبینمش که لنگ لنگان راه میره حالم از خودم بهم میخوره که چرا بیشتر مواظبش نبودم....

همسترا حیوانات حساسی هستن همین ضرب دیدگی ساده ممکنه آسیب شدیدی بهش وارد کرده باشه هرچند الان به نظر شما حالش خوب به نظر برسه.اصلا هم نباید از چرخ و فلک استفاده کنه.تا بهبودی کامل باید از فعالیت شدید منعش کنین.منم نمی تونم میزان اسیب رو بگم باید ببرین دامپزشکی و ازش عکس بگیرن.اگه اون خونمردگی بعد از افتادنش ایجاد شده که ممکنه ضربه خیلی شدید بوده.این بنده خدائی هم که به شما گفته با آب سرد شستشو بدین احتمالا احساس دکتر بودن بهشون دست داده٬اینو باید دامپزشک تشخیص بده یا حداقل کسی که کمی اطلاعات داره اما از فتوی ایشون کاملا مشخصه که هیچی نمی دونن!معمولا دامپزشک برای شستشو آب گرم!!! نه سرد و قطره بتامتازون رو توصیه می کنه٬البته اونم نه برای ضرب دیدگی.

ژاله یکشنبه 5 آبان 1387 ساعت 02:19 ب.ظ http://allcreatures.blogfa.com

سلام عزیزم.. چه جای خوبی هم میری...
درهرحال امیدوارم موفق باشی و به نوشتن ادامه بدهی.
قضیه گربه ها به خیر گذشت ولی سگهای بدبخت را بگو که کلی تیر باران شدند... با آن چشمان معصوم....

سلام ژاله جان.مطمئنا به نوشتن ادامه خواهم داد.......سگها که خیلی وقته اوضاع خوبی ندارن.می بینی ژاله جون یه کلمه ساده (نجس) چطور شده بلای جونشان.واقعا دلم به درد میاد.واقعا دلم به درد میاد برای اون مظلومیتشون.

افسانه شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 04:57 ق.ظ

با سلام من از اینکه سایت شمارو دیدم خیلی خوشحالم خودم هم عضو انجمن حمایت از حیوانات بودم لطفا برای عضویت به ما ایمیل بزنید.

اماروگ شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 05:56 ق.ظ

با سلام وتشکر فراوان از شما دوست عزیز
من تازه باسایت شما ووبلاگ شما اشنا شدم وخیلی خیلی جالب بود خدا حفظتون کنه.من هم حیونارو خیلی دوست دارم ولی بیشتر پرنده نگداری میکنم طوطی(کاسکو) اینکه قصد مسافرت دارین خوبه امیدوارم اونجا راحت تر باشین اینجا اهمیت زیادی قائل نیستن برای حیونا وادما فقط فکر منافع خودشون هستن.خوشحال میشم اگه با ایمیل بیشتر با شما در ارتباط باشیم واخبرهای تازه رو داشته باشم.ممنون.منتظر ایمیل های شما هستم.

افسانه شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام
خوب هستین/؟ببخشید که به زبان عامیانه باهاتون صحبت میکنم دیروز هم براتون مطلبی نوشته بودم اگر براتون مقدوره یک کم هم درباره کاسکو نژاد تیمنه طریقه اموزش بای سخنگو شدن منو راهنمایی کنید.ممنون میشم وطوطیم هم از شما تشکر میکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد