اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

مخلوق پرمدعا

چند روزیه که خبر صادارت گربه ها از ایران به چین برای سرو کردن در رستورانها تو وبلاگ دوست خوبم ژاله داغه داغه.و دولت بهتر از همیشه راهی رو پیدا کرده برای پول به جیب زدن! احمق ها از گربه های بدبخت هم نمی گذرن و به بهونه انواع بیماریهای قابل انتقال از گربه عزمشون رو جزم کردن برای منقرض کردن مشهورترین و محبوب ترین نژاد گربه دنیا ! شاید گربه خیابانی ما ظاهر همون پرشین کت معروف رو نداشته باشه اما همین گربه های به ظاهر بی نژاد هم طرفداران زیادی در سرتاسر اروپا دارن.حوونای نگون بختی که هر روز از کنارشون می گذریم و اگه در نزدیکیمون باشن یه لگد هم نثارش می کنیم! آخه ما انسانیم٬تنها حیوان متکلم و دارای عقل٬ باید یه جوری برتری خودمون رو نشون بدیم٬حیوونا باید حساب کار دستشون بیاد که ما اشرف مخلوقات٬صاحب کل دنیائیم و اگه دلمون بخواد فقط بخش کوچیکی از اون رو حاضریم با اونا تقسیم کنیم.اونم نه به خاطر اینکه براشون به عنوان مخلوقات خدا ارزش قائلیم بلکه به این خاطر که قصد داریم از گوشت و پوست و موشون استفاده کنیم٬پس اونا موقتا اجازه دارن در زندانهائی که براشون ساختیم زندگی کنن تا زمان پروار شدن! من نمی دونم چه جوریه که حیوونا موقع خوردن انواع و اقسام پروتئین و ویتامین رو دارن و خیلی هم سودمندن اما اگه قرار باشه به عنوان مخلوقات خدا حق حیات داشته باشن منبع آلودگی و شیوع بیماری های ناشناخته و کشنده میشن و باید کشته بشن؟

دارم بدجور از آدم بودنم خجالت می کشم و با افتخار هم میگم گذروندن وقت با حیوونا برام خیلی لذتبخش تر از وقت گذرونی با همجنسای خودمه٬اصلا هم ککم نمی گذره تو به عنوان همنوعم منو به خاطر این موضوع به سخره بگیری٬در واقع این توئی که باید خجالت بکشی بس که بد بودی همنوعانت هم حاضر به معاشرت با تو نیستن٬من جز رفتار زشت از تو چیز دیگه ای یاد نگرفتم٬تو زشت ترین فحشها رو به من یاد دادی٬تو دروغ گفتن و حسادت رو به من یاد دادی٬تو توحش رو به من یاد دادی اما من از حیوونا جز صفات خوب چیز دیگه ای ندیدم٬اینه که اونا رو ترجیح میدم پس خجالت بکش!من و بسیاری از من ها از انسانها فاصله می گیریم چون از انسانیت دور شدن....بازم بگم؟خجالت نکشیدی از همون موجودی که بهش میگی بی عقل و شعور؟شعورش خیلی بیشتر از توئه٬اونقد که اگه فقط مدت کوتاهی بهشون نزدیک بشی بهترین درسهای زندگی رو ازشون می گیری٬همه صفات خوب انسانی که همه ادیان ما رو به داشتنشون تشویق کردن رو در اونا می بینی٬دارم فکر می کنم خوبه که مذاهب ما رو از داشتن صفات بد بر حذر داشتن و اما ما انگار از هر چی منع بشیم اصرار بیشتری به انجامش داریم٬حتی بشارت بهشت هم کمکی به خوب بودن ما انسانها نکرده......  

تو اونقد ترسوئی که حتی مسئولیت رفتارای زشتت رو هم به عهده نمی گیری و همه صفات شیطانیت رو به حیوونا نسبت میدی٬مثلا وقتی کسی عصبانیه٬می گی مثل سگ پاچه می گیره یا آدم بی شعور و منطق رو خر خطاب می کنی و............

خجالت نمی کشی که حیوونا از تو خیلی آدم ترن؟یه نگاهی به دنیای قشنگشون بنداز٬تا به حال دیدی گروهی از اونا با گروه دیگه ای فقط از سر خودخواهی و نشون دادن برتری بجنگن؟تا به حال دیدی گروهی تصمیم به نابود کردن گروهی دیگه بگیرن به جرم ضعیف تر بودن؟اونا نمی جنگن فقط بعضی از اونا برای تامین نیازهاشون٬فقط تامین نیازها٬نه بیشتر٬شکار می کنن.شکارچی و قاتل خیلی با هم فرق دارن اما تو احمقی و نمی فهمی.شاید به خاطر همین مقایسه احمقانه ست که برای نشون دادن برتریت می جنگی و می کشی و افتخار هم می کنی٬اونم چی٬یه برتری خیالی! وگرنه هیچ انسانی نسبت به دیگری برتری نداره٬این توئی که با تبصره های مسخره ات مثل رنگ پوست و مذهب آدما رو دسته بندی کردی

موقع بهره مندی از طبیعت خودمون رو با حیوونا هم سطح می دونیم٬به بچه هامون که به خاطر فطرت پاکشون تمایلی به آزار دیگر موجودات ندارن٬می گیم ببین شیر جنگل هم گوشت می خوره ما هم مثل اونا به گوشت نیاز داریم٬پس باید گوسفند رو پخ پخ کنیم! اونقد خودخواه و وحشی هستیم که حتی چشم دیدن فطرتهای پاک رو نداریم و اونا رو هم وادار به کشتن و خوردن سایر موجودات می کنیم.ما خودمون رو درنده می کنیم٬هر نسلی نسل بعد از خودش رو درنده تر تربیت می کنه و جالبه خودمون رو عاشق حیوانات هم می دونیم٬اگه عاشق حیواناتی اگه برای همه مخلوقات خدا ارزش قائلی چجوریه که سگت رو بغل می کنی اما گاو و گوسفند رو سر میبری؟سگت رو هم بخور! نخند٬روزی این کارو هم می کنی٬مثل همه آدمای خاور دور که هر جنبنده ای رو به شکل استیک متحرک می بینن

جالبه وقتی یه نفر میاد میگه اونا هم مثل ما حق حیات دارن یه وحشی بلندگو دست میگیره که ما با اونا فرق داریم! چطوره موقع شکم چرونی هیچ فرقی نداری و به اندازه یه حیوون شکارچی٬وحشی و خونخواری اما مواقعی که به ضررته موجود با عقل و شعور میشی و حقوق بیشتر می خوای؟همه زیستگاهاشون رو نابود کردی و تعداد زیادی از اونا رو فقط به خاطر پوسیت زیباشون شکار کردی تا کفپوش سالن پذیرائیت باشه و........دیگه چه می خوای باهاشون بکنی که فکر می کنی نکردی؟خجالت بکش٬فکر می کنم خدا از دادن توانائی سخنگوئی به تو بدجور پشیمون شده٬چون تو با همین زبون یه مثقالی داری همه چیز رو نابود می کنی٬فراموش نکن طبق فرموده پروردگار تو هم یک حیوانی که فقط قدرت حرف زدن داری٬حیوانی که فرشته ها به اشتباه بهش تعظیم کردن چون واقعا لیاقتشو نداری٬راستی فراموش نکن طوطی هم حرف میزنه پس تو حتی در این مورد هم با حیوونا دیگه فرقی نداری٬تو فقط یه حیوون مخرب و پرمدعائی! 

 

یاد بگیر٬حتی در بندِ تو هم عاشق ست و سرشار از محبت! 

نظرات 11 + ارسال نظر
ژاله شنبه 27 مهر 1387 ساعت 02:08 ب.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

آوای عزیز و دوست داشتنی.. بسیار بسیار زیبا نوشتی..
امیدوارم هیچ وقت باین مملکت بر نگردی.. من هم پشیمان شدم آنزمان که جوان بودم و موقعیت های خوبی داشتم تو این خراب شده ماندم تا بسوزم و بسازم....
دریک خبر خارچی خواندم چینی های پست فطرت دنبال کسب اجازه برای نگهداری و کشتار ببر و پلنگ هستند که از تمام اجزائش استفاده کنند..
بعد بعضی ها که ادعای مسلمان بودن هم دارند از چینی ها دفاع میکنند که چرا بهشان توهین میکنید اینها دارای تمدن باستانی هستند.... گور پدر هر چی آدم وحشی....

چینی ها سالیان ساله که گربه سانان بزرگ رو می کشن و از اندام هاشون برای تهیه داروهای سنتی !!! استفاده می کنن.البته کشتارشون مثل کشتار گربه و میمون و.........که به نیت خوردن انجام میشه گسترده نیست اما به هر حال برای همین گونه های در حال اتقراض کشته شدن یکیشون هم می تونه واقعا اشتباهی جبران ناپذیر باشه

مرجانک شنبه 27 مهر 1387 ساعت 02:59 ب.ظ http://asalijon.blogfa.com

آوای عزیز با درود و آرزوی بهترین ها
از توچجه ات به این مقوله و پست جدیدیت بی نهایت سپاسگزارم .
واقعا؛ چی میشد که انسان ها کمی مهربانتر با حیوانات می بودند ؟؟‌ ارتباط با حیوانات بقدری زیباست و ارامشی که به ارتباط گیرنده میده قابل وصف نشدن .. اما کیه که دل بده به این ارتباط ؟؟؟‌ به امید روزی که به نوع دیگری به حیوانات بنگریم و کمی طرز تفکرمان نسبت به آنها و اینکه آنها نیز شریک مابرای زندگی بر روی کره خاکی هستند .
مادر خوبمان ؛ زمین ؛ همواره نگهدارت باد .

میکی شنبه 27 مهر 1387 ساعت 06:06 ب.ظ http://animalsattorney.blogfa.com

اوای عزیز . سپاس از همدرید . حتما. به محظ اماده شدنش هم در سایت ایرانی پتیشن را میگذاریم هم در سایتهای خارجی.

امیدوارم که هیچ وقت برنگردی در این جهنمی که من جوان درونم شده مثل پیر ۱۰۰ ساله ... چون دیگه اینجا رو به نزول هست و برگشتی هم درش نیست ...

در هر حال . خیلی خوشحالم دوستانی هستند که در این مواقع یکصدا هستند و همدل.

کیانا شنبه 27 مهر 1387 ساعت 07:56 ب.ظ http://kkiiaannaa.blogfa.com

آوای عزیزم درود فراوان بر تو باد
تو و امثال تو هرچقدر هم که صحبت کنید و نظر بدهید باعث سرآفرازی من می باشد. در مورد خطاب کردن صفات زشت توسط ادمها به یکدیگر بسیار جای تاسف دارد که برای هر عمل زشت و اخلاق ناپسندیده باید از یک اسم حیوان بکار برده شود. فقط کافی است طرز مدفوع کردن یک گربه را هر کسی ببنید که اوج شرافت و با کلاس بودن را در این حیوان مشاهده کند. بعد از مدفوع کردن با دستها و پاهایش مدفوع خود را خاک می کند تا از معرض دید و آلودگی پنهان باشد. آیا انسان خودخواه این عمل را در مورد خود انجام می دهد؟!!!! در جنگ جهانی دوم گرارش های زیادی در مورد خوردن گوشت انسان توسط خود انسان داده شده است. پس این انسانها هستند که به همنوع خود رحم نمی کنند و تمام اشتباهات و اخلاق های رکیک و دور از انسانیت خود را به حیوانات مظلوم و صاحب شعور نسبت می دهند.

پریناز شنبه 27 مهر 1387 ساعت 09:30 ب.ظ http://kohanbanoo.blogfa.com

آوای عزیز خوشا به حالت که تو این مملکت بقول ژاله (گل و بلبل) نیستی... مرسی که تو هم با ما همدرد شدی.. چند تا مطلب قبلی را هم خواندم خیلی خوب بود...
امیدوارم این پتیشن زودتر درست بشه تا بتوانیم همگی امضاء کنیم بلکه بتوانیم کاری بکنیم برای حیوانات مظلوم این سرزمین.

ژاله یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 10:36 ق.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

آوا جان این مطلب اگر حقیقت داشته باشه تازه صحبتش پیش آمده و هنوز تصمیم قطعی را نمیدونیم چیه..
ولی جالبه.. یعنی از عراق گربه صادر میشه به چین؟؟!!!
یک مطلب در این مورد بنویس.....
عجب مسلمانهای با ایمانی در کشورهای خاور میانه پیدا میشه..

نه ژاله جان هیچ گربه ای از عراق صادر نمیشه یعنی ت به الان که من مطلبی در این مورد ندیدم.این یه ترفنده اینترنتیه.دیدی بعضی وقتا می خوای کلمه ای رو تو گوگل سرچ کنی وقتی کلمه رو اشتباه تایپ کنی گوگل خود به خود چند تا کلمه برات پیدا می کنه و می پرسه منظورت کدوم کلمه ست؟دولت جیب بری اسلامیتون هم با استفاده از این نرم افزار گوگل اقدام به تصییح کلمه ایران به عراق کرده تا جستجو کننده گمراه شه.همین!از ایرانی هر چی بگی بر میاد و فکر نکن امنیت گوگل خیلی زیاده فقط اسم بزرگی داره وقتی چند تا جوون ایرانی برای اعتراض به تحریف نام خلیج فارس برنامه ای طرح ریزی کردن که اگه کاربر نام خلیج عربی رو سرچ میکرد کامپیوترش ویروسی میشد این کار براشون محال نیست.

الناز یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 01:58 ب.ظ

ممنون از راهنمائی کاملت و ببخش که من دیروز بدون خداحافظی رفتم آخه دیس کانکت شدم و هر کار کردم دیگه نتونستم آنلاین شم.راستی خانم نوروزی عزیزwww.hamsterkocholo.blogfa.com)رو هم نشوندمش سر جاش.البته شرمنده به خودت چیزی نگفتم رفتم تو وبلاگش و دقیقا مثل اون نوکرش که می اومد اینجا و بد وبیرا به تو می گفت هر چی لایقشون بود نثارشون کردم.همه اون سوتی هائی که در مورد همستر روبوروفسکی و کوتوله داده بود تا بگه خیلی حالیشه و کلی هم تو رو مسخره کرده بود رو پاک کرد.وقتی آدم حسودی بخواد دیگران رو خراب کنه همین میشه(تو مقالات جانورشناسی باید گزارش خانم پرفسور همسترشناسی ایران رو بنویسین که همستر کوتوله و روبو فرق میکنه.خوبه در مورد نژادهای دیگه همستر نوشتی و این بدبخت یه چیز یاد گرفت)اون اراجیف نوکرشم که کلی برات سوسه اومده بود رو پاک کرده.اصلا اون کامنت مربوط به یه نفر دیگه میشد که نوروزی باهاش مورد پیدا کرده بود نوکرش اومد ربطش داد به تو.یه بار دیگه هم خودش یا همون الهام جونش اینجا یا هر جای دیگه حرفی راجع به تو بزنن چنان دکون بو گندو و غیربهداشتیش رو هک کنم که بره تو سرمای زمستون همستراشو سر کوچه بفروشه تا یاد بگیره سرش به کار خودش باشه و تو کار مردم فضولی نکنه .

عجب هک بازاری شد.تو می خوای وبلاگ اونا رو هک کنی اونا هم می خوان وبلاگ منو هک کنن!!!! (: من که بهت گفتم اصلا بابت این روانی ناراحت نیستم بذار هر چی دلش می خواد بگه شاید عقده هاشو خالی کرد و حالش خوب شد؟دوست نداری کمک کنی یکی حالش بهتر شه؟منم که همه کامنتاشو پاک می کنم.من نمی فهمم تو چرا اینقد ناراحتی؟تو چرا اینقد جوشی هستی دختر.چرا اجازه میدی یه روانی فکرتو مشغول کنه....کار خوبی هم نکردی که به اون وبلاگ رفتی.دلیل نمیشه هر جور دیگران رفتار می کنن ما هم رفتار کنیم.بی خیال شو طفلی داره گریه اش در میاد تازه رفته یه دوست پیدا کرده دو تائی اینجا برای من و تو کامنت می ذارن! احمد آقا رو میگم.

مهسا ناصری یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام خانومی.من از اینجا حالم بهم می خوره .مشکلم بابامه.اجازه نمی ده برم منم منتظر ازدواجم.دنبال یکی هستم که با تفکر من مشکل نداشته باشه (زندگی تو اروپا) امیوارم من هم یه روزی بتونم مثل شما تو ایرلند یا هر کشور اروپایی زندگی کنم.من ۳ بار ترکیه ۱ بار ارمنستان و ۱ بار هم دبی رفتم ولی چه فایده...
در مورد خانم نوروزی یا همون بهار . الناز جون خوب کاری کردیها.من الان تست کردم نمی ره تو بلاگش.به عقیده ی من و آنیتا (دوست خوب من) اون یه روانیه که از روی کم بود محبت حیوونها رو اسیر خودش کرده و ازشون سود مالی می بره.آنیتا ۲ بار بهش زنگ زد ازش سوال کنه فحش مثل نقل و نبات از دهنش میومد بیرون.خیلی خیلی بیشعوره .همش هم ادعا می کنه ((من عاشق حیواناتم)) دوست دارم بهش بگم تو عاشق سود مالیشون هستی نه خودشون.
راستی می دونی رو بو هارو چند می فروشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۶۰ هزار تومن.براش متاسفم...

می دونم فقط تو نیستی که این احساس رو داری.خیلی ها از اینجا فرارین.آزاردهنده ترین مسائل اینجا به نظر من نا امنی و عدم رعایت حریم خصوصیه اشخاص و کاغذبازی اداراته.اینجا خیلی راحت پلیس که الگوی جامعه ست به خودش اجازه میده در خصوصی ترین مسئله یعنی پوشش مردم دخالت کنه.عامه مردم هم که نوبرن٬کارشون فقط غیبت کردن پشت سر هم و آمار دختر و پسر همسایه رو گرفتنه!متاسفانه اینجا مرسومه کسی که سنش بیشتره و یا در کاری پیشکسوته به خودش اجازه میده هر طوری با دیگران رفتار کنه و همه باید زیرنظر اون کار کنن.اما نه سن و نه تجربه دلیل به خوب بودن نیست.شما ممکنه یه کاری رو ۲۰ سال انجام بدی اما خیلی بد و یه تازه وارد جوون بیاد و همون کارو بهتر از شما انجام بده....ایشون فقط دردش اینه چون ۶ ماه وبلاگش از من قدیمی تره همه چیز باید در انحصارش باشه تا حدی که اجازه داره هر ایده ای رو از من کپی و به اسم خودش ثبت کنه٬منو بیسواد و دروغگو خطاب کنه و.....!خیلی ها هم با ایشون تلفنی حرف زدن و به من گفتن خیلی بداخلاقن.یه بنده خدائی هم در مورد گربه سولاتی از ایشون کرده بود٬جواب داده اصلا دوست ندارم گربه نگهدارم و اطلاعاتی ازش ندارم!آخه کسی که عاشق حیوونه میشه از یه حیوون خوشش بیاد از یکی متنفر باشه؟گربه هم اگه می تونست دونه ای ۲۰ تومن بفروشه دوست داشت!! ۶۰تومن هم خیلی گرونه و هزینه ای که من برای آوردن یه جفت همستر به ایران دادم نه یه دونه و اصلا منصفانه نیست وقتی آدم یه بار این پول رو میده بخواد تا ابد عینش رو از مشتری بگیره.البته ایشون کار همیشگی شونه.مگه یادت نیست تا قبل از راه اندازی وبلاگ من همستر معمولی رو دونه ای ۷ تومن می فروخت بعد که دید رو دستش مونده به بهونه فروش ویژه کرد ۵ تومن و این فروش ویژه بعد یه سال هنوز تموم نشده!!!( اگه اینجا همسترا تکثیر نشده باشن و تو شخصا برای اون فرد یه همستر به ایران بیاری بله می تونی ۶۰ تومن بگیری چون دقیقا همین قدر هزینه کردی و اون همسترو اختصاصا برای اون مشتری آوردی.اما دلیلی نداره که آدم پول همسترای مولدش رو از مردم بگیره!!!)همین پشمالوها رو من تو بولینگ عبدو ۱۲ تومن خریده بودم اما ۶ تومن میدادم.مهسا جان شما هم نگران نباش تا اون تاریخی که گفتی اگه زنده بودم برات هر چی بخوای میارم و نیازی نیست تو مثل یه سری ابله گرون بخری.


با سلام
اگه شما هم از جمله کسانی هستید که دوست دارید از طریق سایت یا وبلاگ خود درآمد داشته باشید
باید بگم من یک روش را برای شما معرفی میکنم که کارش خیلی درسته. حتما امتحان کنید .
این سایتی که من معرفی میکنم وقتی شما در آن عضو شوید به شما تعدادی کد تبلیغات میدهد که
شما با گذاشتن تبلیغات در سایت یا وبلاگ خود میتوانید درآمد داشته باشید. یعنی
وقتی کسی از بازدیدکنندگان روی تبلیغاتی که شما در سایت خود قرار داده اید
کلیک کند مبلغ 700 ریال به شما پورسانت داده می شود. یعنی با هر
کلیک بازدیدکننتده روی تبلیغات 700 ریال به حساب شما افزوده میشود.
در داخل سایت به صورت کامل توضیح داده شده و اگر راهنمایی خواستید اینم آیدی من : padide_1
پس برای ثبت نام عجله کنید
آیدی من در یاهو : padide_1
ایمیلم در یاهو : padide_1@yahoo.com

مهسا ناصری سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 06:16 ب.ظ

خانم نوروزی عزیز و مهربان دچار خد شیفتگی و خود بینی و خود خواهی و و و و و...... بازم بگم؟؟؟!!! شدن.
به عقیده ی من باید به یک روان پزشک مجرب مراجعه کنن.
خودم یه خوبش رو سراغ دارم اگه می خوای تلفن بدم !
خوب سنت زیاده مامان بزرگ نمی تونی قبول کنی؟؟؟
همش هم اعا نکن اولین وبلاگ تخصصی همستر
بازم بگم تا لال شی خان نوروزی؟؟؟ آدم که این پست های اول خانم نوروزی رو می خونه از خنده غش می کنه پر از غلط املایی و تابلو که با ۱ جفت همستر داره فعلیت می کنه تازه الان به همه می گه من تجریه ۸ (!) ساله دارم و یه همستر ۴.۵ ساله .آخه خانم نوروزی ۸ سال پیش تو ایران ۱ دونه همستر نبود که تو مدعی هستی.
برو حالا گریه کن .خاله زنک هم خود بیشعور و نفهمتی خان نوروزی.اینقد هم حسودی نکن.

رائف سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 04:03 ق.ظ http://giutin-band.blogfa.com

سلام دوست عزیز! از این پست زیبات بسیار لذت بردم!! من آدم مذهبی نیستم! حتی نماز نمیخونم! فقط یه سوال؟!؟ چرا ما ایرانی ها وقتی از هموطنامون اشتباهی میبینیم کلاً اسلام رو زیر سوال میبریم؟! واقعاً اسلام بده یا مردم ما خوب اجراش نمیکنن؟؟!

منم مذهبی نیستم و البته در این پست هم به هیچ وجه آدما رو بر اساس مذهب طبقه بندی و قضاوت نکردم.
در مورد سوالتون .....اسلام بد نیست اما برای ما ایرانی ها مذهب مناسبی نیست چون هیچ هماهنگی با فرهنگ و روش زندگی ما نداره و برای همینه که تو ایران اسلام به بدترین شکل اجرا شده و میشه.این دین به زور شمشیر به ما تحمیل شده و هیچ وقت با میل باطنی پذیرفته نشده.........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد