اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

معرفی برخی از لوازم استاندارد همستر (۲)

 

 

اندازه:۴۳*۳۶*۶۲

*********************** 

  

  

اندازه:۵/۵۲*۲۶*۵۲    

محافظ آکواریم:شاید شما هم یه خونه و چرخ و فلک برای همسترتون تو آکواریوم گذاشته باشین و فردا آکواریوم رو خالی از همستر دیدین!اونا حیوانات باهوشی هستن و از هر وسیله ای برای فرار استفاده می کنن حتی بعضی از اوانا پوشالا رو به صورت تپه ای در میارن یا اینکه مرکز چرخ و فلک رو پیدا می کنن و با یه دست اونو ثابت نگه میدارن و فرار ! حتی در کمتر وبلاگی به این نکته اشاره شده که ارتفاع پوشالها باید زیاد باشه چون همشون نگران فرار همسترا هستن اما باید بدونین که همسترا به مقدار زیاد پوشال برای تونل سازی در اون نیاز دارن حتی خود شما هم می تونین زیر پوشالها درست مثل عکس تونل پلاستیکی کار بذارین....اما برای همه این کارها نیاز به محافظ دارین یا باید ارتفاع آکوریوم رو اونقد زیاد بگیرین که این کار حمل و نقل و شستشوی آکواریوم رو دشوار میکنه.محافظ آکواریم ضمن محبوس کردن آکواریوم دارای پلکان و نردبان و امکان نصب سایر امکانات همستر رو هم به شما میده! 

***********************

 

ظرف غذا:با بهترین متریال برای شستشوی راحت و کامل

  ***********************

 اندازه :۶/۲*۶/۳*۲/۴  

ظرف آب:اندازه متوسط

***********************  

اندازه : ۱۳/۵*۷*۸/۴   

 ظرف آب:اندازه بزرگ

*********************** 

 

ظرف غذای پایه دار:برای جلوگیری از جا به جائی ظرف در قفس یا پاکواریوم توسط همستر  

***********************

 

اندازه :۵۰*۵۰*۸۰ 

*********************** 

 

اندازه :۲۵*۵/۲۹*۵/۴۲

*********************** 

 

اندازه :۵۶*۳۶*۵۰ 

*********************** 

 

اندازه :۲۶*۳۹*۵۵

***********************

 

 

اندازه :۳۶*۳۶*۶۲  

***********************

 

 

اندازه : ۲۳*۵/۲۹*۵/۴۲

 

***********************

 

 

اندازه :۱۰*۱۰*۱۷ 

آلاچیق

***********************

 

اندازه :۵/۱۰*۵/۱۱*۱۵

کلبه 

*********************** 

 

اندازه : ۱۶*۲۱*۲۱

 ***********************

 

اندازه :۵/۱۳*۸/۲۰*۲/۲۶

پنت هوس 

***********************

 

اندازه : ۲/۳*۷/۳*۴/۴

خانه دو طبقه  

***********************

 

اندازه : ۱۰*۱۳*۱۳   

خانه مخروطی 

***********************

 

اندازه : ۵/۱۲*۲۱/۵*۵/۲۱ 

طرح آشیانه 

***********************

 

اندازه :۳۷*۵/۴۲*۳۸  

***********************

 

اندازه :۲۵*۵/۴۲*۳۸ 

***********************

 

اندازه :۳۷*۵۰*۴۰ 

***********************

    

اندازه :۲۶*۳۹*۵۵ 

*********************** 

 

اندازه :۲۴*۴۲*۵/۳۷ 

*********************** 

 

اندازه :۵/۹*۵/۱۴*۵/۱۴  

چرخ و فلک یک تکه :تلاش طراحان این کارخانه بلژیکی مشهور سازنده انواع تجهیزات حیوانات خانگی که در همه کشورهای اروپائی و اغلب کشورهای آسیائی نیز شعبات متعددی دارد٬بر ساخت قفسهائی با حداکثر شباهت محل زندگی همستر در زیستگاه طبیعی بوده٬از این رو اغلب این قفسها برخلاف قفسهای غیراستاندارد(عمدتا چینی)در نگاه اول علی رغم بزرگ بودن٬کم جا و تنگ به نظر می رسند چراکه دارای گذرگاه ها و تونلهای طویل و باریکی اند که بسیار موردعلاقه همستر می باشد٬اصولا همستر حیوانی ست که لانه خود را دور از دید٬در تونلهای زیرزمینی می سازد تا در طول روز به راحتی و بدون مزاحمت به استراحت بپردازد.

*********************** 

 

اندازه : ۱۸ 

توپ همستر:محافظ همستر شما از گیر کردن در مکانهای تنگ و احتمال شکستگی استخوان،جویدن کابل و احتمال برق گرفتگی یا گم شدن در زمان گردش 

  

  

  

نظرات 12 + ارسال نظر
مرجانک چهارشنبه 3 مهر 1387 ساعت 11:53 ب.ظ http://asalijon.blogfa.com

آوای عزیز

؛ اسکندر ؛ گربه ژاله عزیز دوست مشترکمان سفر کرد ...
برای همدلی با این نازنین اگر که دوست داری به من یا به وبلاگ خود ژاله جان یه سر بزن .
با سپاس .

علیرضا پنج‌شنبه 4 مهر 1387 ساعت 12:13 ب.ظ

سلام
چطور میشه سفارش داد؟ تلفنی یا از طریق وبلاگ

مرجانک جمعه 5 مهر 1387 ساعت 12:04 ب.ظ http://asalijon.blogfa.com

آوای عزیز
دوست دور از دیده اما به دل نزدیک من

چقدر از شنیدن خبر درگذشت ؛مهرداد ؛ نازنینت متاثر شدم .
روحش در آرامش باد .
طبیعت نگهدارت .

بله.اتفاق وحشتناک و غیر منتظره ای بود.هنوز شوکه ام که چه اتفاقی براش افتاد؟یه پست با عنوان جمعه سیاه براش نوشتم اما دلم طاقت نیاورد و پاکش کردم.

مینا جمعه 5 مهر 1387 ساعت 03:30 ب.ظ

آوا جان قصد بدی نداشتم فقط یه حدس بود چون من از نزدیک ندیدم این قفسو
قیمت دقیقشو فهمیدید بهم اطلاع بدید
yahoo id: mina_nice_224

خواهش می کنم عزیزم.منم که دلخور نشدم فقط برای اطلاعت گفتم.در حال حاضر قیمت قفس برای همستر در ایران بین ۱۰ تا ۳۵ تومنه که مطمئنا خودت قفسها رو دیدی و می دونی خیلی مناسب نیستن.اما این قفسها برای جوندگان طراحی شده و در سایزهای بزرگترشم برای رت و خرگوش موجوده.

الناز جمعه 5 مهر 1387 ساعت 04:48 ب.ظ

اینا که بعضیهاش مال موشه یه لحظه چندشم شد.موش کجا همستر کجا؟

اینکه شما به جربیل که دم داره میگین موش مشکل شماست!!!!.بعدشم بخواین حساب کنین همستر هم مثل موش از گروه جوندگانه پس هر دو باید چندش آور باشن.بهتره همه حیوانت رو دوست داشته باشیم

الناز شنبه 6 مهر 1387 ساعت 05:11 ب.ظ

عزیزم ببخشید ناراحت نشو.آخه خیلی دمش بلنده واقعا آدم اشتباه می گیره.منظورم هم از نظر نگهداری بود نه ظاهر . و یه سوال داشتم همستر مثل موش طاعون میاره؟؟؟؟

همستر ناقل هیچ بیماری خطرناکی مثل طائون یا هاری نیست ضمن اینکه هنوز هیچ بیماری مشترکی هم بین همستر و انسان گزارش نشده.موش هم به خودی خود ناقل بیماری طائون نیست(مثل بیماری ایدز نیست که بعضی میمونها ناقلش باشن بدون اینکه برای خودشون مشکلی پیش بیاد) ندونم کاری آدما باعث تولد این بیماری شده بوده.

ژاله شنبه 6 مهر 1387 ساعت 05:38 ب.ظ

آوا جان توضیح ندادی گربه بزرگه یا بچه گربه است.
اگر بزرگ باشه که خودش بلده کجا بره دستشوئی اگر بچه است فعلا؛ یک جعبه شیرینی بزرگ یا هر ظرف دیگه مقداری خاک بریز بگذار گوشه حیاط..
گربه ها خودشان را میلسند و اگر نمیخواهی ببری درون خانه لازم نیست بشوریش.. البته اگر گربه بزرگ باشه اصلا اجازه نمیده که بشوریش.
غذا هم گوشت و مرغ و کالباس و جگر و شیر و... تن ماهی خلاصه باید ببینی کدام را بیشتر دوست داره.. بیخودی لوسش نکن اگر فکر میکنی هزینه اش سنگینه از غذای خودتان مثلا؛ کمی برنج که با آب خورش مخلوط شده باشه بده بهش میخوره.. من برای گربه ها کله مرغ و یا گاهی بال و گردن مرغ میگیرم میپزم.. این چون فقط یک گربه است میتونی بال و گردن بگیری با کمی آب و نمک بپزی بدی بخوره..
سئوال دیگه هم داشتی بپرس...

ممنون از راهنمائی کاملت دوست عزیز.یه مشکل دیگه هم وجود داره که ما ساکن طبقه اول هستیم و البته یه واحد آپارتمان هم زیر زمین هست که این گربه شبا میره دم در ورودی اونجا می خوابه.من خیلی تلاش کردم یه جای خواب نزدیک در ورودی آپارتمان خودم براش درست کنم(یه جعبه بزرگ گذاشتم و توشم پارچه)اما هیچ رغبتی به خوابیدن در اونجا نداره.می ترسم صدای این همسایه در بیاد.راهی وجود داره که گربه رو مجابش کنیم یه جای خاص بخوابه؟و راهش چیه؟راستی فکر می کنم گربه حدودا 6 یا 7 ماهه باشه چون هنوز از نظر جثه کوچیکه.

ژاله یکشنبه 7 مهر 1387 ساعت 09:08 ق.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

آوای عزیزم متاسفانه اینو نمیشه کاریش کرد .. گربه ها کمی خودخواه هستند و دوست دارند خودشان جای خوابشان را پیدا کنند فعلا آنجا احساس امنیت میکنه ولی اگر صاحبان خانه چند بار بیان بهش لگد بزنند دیگه اونجا نمیره بخوابه.. آیا مطمئنی آن خانواده با گربه بدهستند.. شاید آنها هم او را دیده و خوششان آمده. درضمن نگفتی این گربه بچه است یا بزرگ ؟

Hamster Care چهارشنبه 17 مهر 1387 ساعت 06:07 ب.ظ http://hamster-care.blogfa.com/

سلام
تبریک میگم ... قفسهایی که برای فروش عرضه میکنین از نظر استاندارد در واقع بهترینها هستند ... البته باید دقت کنیم که چه قفسی مناسب چه جونده ای هست.
قفسهای م 1 - م2 - م4 - م5 و م6 و بقیه میم ها ...برای همه گونه های همستر ایده آل هستن (هم از نظر طراحی و هم از نظر سایز)
قفسهای سری ط برای گونه های کوچکتر مناسبتره .(روبوها و روسیها)...قفس م2 علاوه بر همستر یه قفس ایده ال برای جربیل هست(در واقع توی شکل هم جونده هایی که میبینیم موش نیستن جربیل هستند) فقط قفس م3 برای همستر خیلی کوچیک به نظر میرسه.
لوازم و اسباب بازیها و لونه ها هم کاملا استاندارد و براساس نیازهای طبیعی جونده ها طراحی شدن ... فقط من یه نکته رو با اجازه صاحب وبلاگ اضافه کنم که : لونه های پلاستیکی کمی رطوبت رو در خودشون نگهمیدارن و ممکنه در صورت عدم نظافت روزانه بو بگیرند... به همین خاطر برای بستر لونه (رختخواب) حتما از یه ماده جاذب رطوبت استفاده کنید مثل دستمال کاغذی رولی (بدون بو و رنگ) که این بستر خواب حتما حداقل باید یه روز در میان عوض بشه و لونه پلاستیکی هم شسته بشه.
وامایه نکته دیگه :
بر خلاف تصورات تعدادی موش و رت (موش بزرگ) هم از جمله حیوانات دست آموز بسیار پرطرفدار هستن ... منتها تو این خراب شده مردم عادت دارن به هر جونده ای به چشم یه هیولای تشنه به خون آدمیزاد نگاه کنن!!!
اولا که اگه حیوونی در معرض آلودگی و عامل بیماریزا قرار نگیره ،حتی از انسان هم تمیزتره ... هیچ موجود زنده ای به خودی خود که باکتری یا ویروس در بدنش تولید نمیکنه... در اروپا و آمریکای شمالی رتها یکی از پرطرفدارترین پتها هستند چون علاوه بر اینکه بینهایت باهوش و تعلیم پذیرند ، تمیز هستند و درست مثل سگ و گربه جای مخصوص برای توالت کردن رو هم یاد میگیرند!
ثانیا : هیچ بیماری مشترک و خطرناکی در همستر شناخته نشده ... البته باید غذای خام(سبزیجات و میوه جات) کاملا تمیز شسته بشه و در اختیارش قرار بگیره تا از ورود انگل گوارشی به بدنش جلوگیری بشه.

ممنون از توضیحات کامل و به جای شما.در مورد لونه های پلاستیکی حق با شماست حتما باید یه بستر مناسب داخلش لستفاده کرد.معمولا در پت شاپهای خارج از کشور که این لونه ها رو خریداری می کنی پنبه های مخصوصی رو به شما میدن حتی بعضی از فروشگاه ها رایگانه.در مورد قفس ها هم من وسواس زیادی روی انتخابشون داشتم.و به نظر من کارخونه ای که انتخاب کردم بهترین قفس ها رو برای جوندگان میسازه چون من از کارخونه های دیگه هم محصولاتی دیدم و با اینها مقایسه کردم و به نظرم اینا بهترین اومدن.در مورد قفسهای کوچیک هم من فکر می کنم این قفسها فقط برای پیک نیک بردن همسترا طراحی شده با توجه به شناختی که نسبت به طراحان حرفه ای این کارخونه دارم این مطلب رو میگم.و اما رتها که واقعا دوست داشتنی هستن من خودم متاسفانه هیچ وقت نداشتم اما دوستی دارم که منو با این موجود آشنا کرد و لحظه اول تصور نمیکردم یه جونده تا این حد باهوش باشه.واقعا تعجب کردم ضمنا واقعا مهربون و عاطفی هستن هرچند به قول دوستم قیافشون یه کم غلط اندازه و شاید به همین دلیل خیلی طرفدار اینجا نداره.ولی به نظر من خوشگله به نظر من همه حیوونا خوشگلن مخصوصا بچه هاشون.

نسیم پنج‌شنبه 25 مهر 1387 ساعت 03:10 ب.ظ

اینم ادرس وبلاگم بیا
http://hamesterman.blogfa.com/
درسته اونی که اموزشی
http://hamsternasim.blogfa.com/
اونی که عکس همسترام توشه
راستی بری دیگه وبلاگ نیستش نگاعهه نمیکنیش
اوا جون مای همستر رفتی همستر (نسیم)
لینکم راستی هیچی تو کادر نباشه فقط همین را بزن دوست درم چرا میری ببخشید میشه بژرسم کارت چیه که باید سفر کنی را ستی چن د ساله واردات داری
من وبلاگی که زدم فقط برای اموزشه واگر نه در اون حد نیستم که همستر را کامل مثل شما بشناسم
راستی ندیدمتون ولی یه جورایی دوستون دارم از همون اول
اگه بیان نظر بدیین اگه اونور هم اومدید من را یادتون نره خدافظ

هانیه دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام آوا جان
ممنون از اطلاعات مفیدی که در دسترس گذاشتی.
می خواستم بدونم هنوز از سری اول این اقلام میشه خرید کرد؟
من از محافظ آکواریم (اندازه:۵/۵۲*۲۶*۵۲)
خوشم اومده . ظاهرا شما قیمت تعیین نمی کنید. من مشابه این محافظ رو جایی ندیدم. آیا این محافظ همراه آکواریوم فروخته میشه؟ ممنون میشم اگه قیمتش رو به من بگید
و یک سوال در مورد همستر دارم.
همستر من 1 ماه و 8 روز هست که بچه هاش رو به دنیا آورده. می خوام بدونم از چه سنی جنسیت همستر رو میشه تشخیص داد و من از چه زمانی باید نر ها و ماده ها رو از هم جدا کنم که بیشتر از این تکثیر نشن ؟ :)))))))
خیلی خیلی ممنونم

سلام دوست خوب.پیرو توضیحات کامل در پستهای قبلی من فعلا فروش ندارم.جنسیت همسترا هم از زمان تولد قابل تشخیصه و در پست مربوطه طریقه تشخیص رو توضیح دادم.تا قبل از دو ماهگی اقدام به جدا کردن همسترا از هم کنید حتی همسترای همجنس هم باید جدا نگه داشته شن و هر کدوم قفسی جداگانه داشته باشن.

رزیتا یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام به دوست عزیزم
میخوام برای پسر 8 سالم همستر بخرم ممنون میشم بگی نر بهتر یا ماده برای تربیتش کوچیک باشه یا بالغ
وقتی میرییم مسافرت چه کارش کنم
ببخشید خیلی سئوال کردم چه قفسی بزارم بو کمتر بگیره و راه نیفته تو خونه گم بشه
یه دنیا ممنون میشم به میلم جواب بدی
هزارتا ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد