اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

تراشه چوبهای معطر!

از اونجائی که همستر حیوون بسیار تمیزیه و فقط یه کنج از قفس رو برای دفع ادرار استفاده میکنه نیازی به تعویض سریع تراشه چوبها نیست اما اگه به صورت روزانه اقدام به پاکسازی تراشه چوبهای آغشته به ادرار نکنین بستر همستر شما به زودی بوی بدی میگیره و همین شاید باعث دلزدگی شما از نگهداری همسترتون بشه.عجبیه بعضی ها تصور می کنن ادرار باید خیلی خوشبو باشه؟ که گلایه می کنن قفس همستر ما خیلی بو میده و وقتی من به قفس نگاهی میندازم می بینم بیش از نیمی از تراشه چوبها از ادرار مرطوب شده!!! شما هیچ وقت نباید اجازه بدین تراشه چوبها تا این حد مرطوب باشن با یه وسیله ای مثل قاشق می تونین هر روز اقدام به خارج کردن تراشه چوبهای خیس بکنین و تراشه چوب تمیز رو جایگیزینش کنین اما قبل از ریختن تراشه چوبهای جدید حتما پودر جادوئی رو کف قفس بریزین!  

 طرز تهیه اسانس لیمو برای تراشه چوبها: 

در فصل لیموترش خیلی از ما ترجیح میدیم از لیموترش تازه به جای آبلیموها استفاده کنیم.از این به بعد شما می تونین به جای دور ریختن پوست لیموترش یه پودر جادوئی برای بستر همسترتون تهیه کنین!

پوست لیموترش رو چند روز در نور آفتاب خشک کنین و بعد در میکسر به صورت پودر در بیارین و مقداری از این پودر رو لابه لای تراشه چوبها بریزین و بعد نتیجه اش رو به من بگین  البته توی یه سایتی خوندم اضافه کردن چند قطره آبلیمو هم خوبه.من خودم این یکی رو امتحان نکردم چون فکر می کنم موندگاری عطر پودر بیشتر باشه.

 

اینم تراشه چوب معطر هدیه ایستگاه همستر به شما

  راستی شستشوی کامل قفس با مواد شوینده ملایم مثل صابونهای مایع به صورت ماهیانه و خشک کردن قفس در آفتاب و بعد از اون پاشیدن پودر جادوئی کف قفس فراموش نشه! 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
raha دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 03:23 ب.ظ http://raha102005.blogfa.com

سلام مطلبت خیلی جالب بود و تقریباً چیزی بود که می خواستم ولی یه سوال دارم نمی دونم میتونی کمکم کنی یا نه سوالم اینه که میتونیم همستر رو بشوییم و هر چند وقت باید این کار انجام بشه؟ و باید با چی شسته بشه؟
شاد باشی

سلام.دوست خوبم همستر به هیچ وجه نیاز به حمام نداره.این کار براش مضر و حتی کشنده ست.باعث خشکی و حساسیت پوستی و...میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد