اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

از باغ وحش ارم تا باغ وحش وین!

اردیبهشت امسال بعد از حدود ده دوازده سال به باغ وحش ارم رفتم٬قبل از رسیدن تصورم بر این بود که وضعیتش باید خیلی بهتر از سالهای قبل شده باشه اما همه تصوراتم در فاصله چندصد متری باغ وحش تغییر کرد.بوی گند و غیر قابل تحمل کاملا نشاندهنده رسیدگی و دلسوزی بی وقفه مسئولین بود! از خودم می پرسیدم الان که هنوز هوا کمی سرده این بو از فاصله چندصد متری حس میشه در تابستون وضع چطور خواهد بود؟

حیوانات داخل باغ وحش دست هیچ بازدیدکننده ای رو در مقابل تعارف انواع و اقسام تنقلات رد نمی کردن و همین مسئله گرسنه بودن اونا رو اثبات میکرد.همه حیوانات حتی حیوانات بزرگ وحشی در قفسهای کوچک و بسیار کثیف نگهداری میشدند و کف قفسها آسفالت یا سیمان بود!!!یه گربه ایرانی با عفونت چشمی حاد در باغ وحش و در یه قفس خیلی کوچیک به چشم میخورد!!!!حیوان خانگی در باغ وحش!!!بسیاری از بازدیدکنندگان هم که احساس بامزه بودن داشتن از هر راهی برای آزار حیوانات استفاده می کردن و بقیه احمقها هم که انگار تو سیرک هستن به جای اعتراض میخندیدن!من نمیدونم تو باغ وحش ارم چیزی به عنوان نگهبان وجود نداره؟  

یه سوال بزرگ برام پیش میاد که آیا اصلا ما حق داریم این حیوانات رو از زیستگاه طبیعی خودشون به باغ وحشها منتقل کنیم؟و اگه این حق رو به خودمون میدیم آیا نباید حداقل سعی کنیم طراحی محل زندگی حیوانات در باغ وحش تا حدودی شبیه به زیستگاه طبیعیشون باشه؟کاری که در جوامع پیشرفته می کنن.و برای هر گروه از حیوانات محوطه وسیعی رو در نظر گرفتن و با حوضچه های مصنوعی و چمن و درختکاری سعی کردن حدالامکان محیط مناسبی برای زندگی حیوانات در بند فراهم کنن که البته من فکر می کنم این کار هم صحیح نیست اگه ما دوست داریم حیوانات وحشی رو از نزدیک ببینیم بهتره که اونا رو به پارکهای حفاظت شده منتقل کنیم نه باغ وحش.متاسفانه چون هزینه اداره این پارکها بسیار بالاست و همچنین کنترل امنیت بازدیدکنندگان گاها ناممکن و احتمال بروز حوادث در این پارکها همیشه وجود داره اینه که هنوز هیچ کشوری تمایلی برای برچیده شدن کامل باغ وحش و انتقال کامل حیوانات به این پارکها نداره....البته خوشبختانه تعداد این پارکها در اروپا و امریکا رو به افزایشه و شما در این محیط لذت بیشتری از دیدن حیوانان میبرین چون بدون هیچ قفس و حائلی حیوانات در نزدیکی شما حضور دارن.حتی گاها به خوراکی های شما ناخنک میزنن!شما هم اگه به هشدارهای تابلوها توجه کنین و فاصله تون رو از حیوانات وحشی حفظ کنین هیچ مشکلی براتون پیش نمیاد ضمن اینکه هیجان ملاقات گربه سانان بزرگ رو از نزدیک هرگز از یاد نخواهید برد.

باغ وحش وین در کشور اتریش یکی از محبوبترین باغ وحشهای منه٬یه باغ وحش تمیز و بزرگ که مسئولینش واقعا عاشق حیوانات هستن و به نظرم حیوانات هم در اینجا شاد و راضی.وقتی ۷ ساله بودم باغ وحش لندن رو هم دیدم اون زمان می گفتن که این باغ وحش بزرگترین باغ وحش دنیاست نمی دونم هنوز هم همین طوره یا نه؟

این فسقلی هم اواخر سال ۲۰۰۷ در باغ وحش وین به دنیا اومد و باعث خوشحالی همه شد!

نظرات 7 + ارسال نظر
ژاله یکشنبه 10 شهریور 1387 ساعت 10:58 ق.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

درود بر آوای عزیز... من سالها قبل (شاید ۷ سال گذشته) یکبار رفتم به باغ وحش ارم و اشکم در آمد... دیدن زجر و بدبختی حیوانات گرسنه در قفس های تنگ..... وضع خیلی خرابتر از این حرفهاست.. این همه زمین دور وبر پارک پردیسان و سازمان محیط زیست ریخته که اگر بخواهند میتوانند باغ وحش راحت و بزرگی برای این حیوانات درست کنند.. ولی هیچ کس اهمیت نمیده.. وضع خیلی خرابه.. آیا باغ وحش بابلسر را دیدی که یک آدم خل و چل درست کرده برای شکنجه حیوانات ؟؟؟!!
به من هم سر بزن بروزم...

خوشبختانه باغ وحش بابلسر رو ندیدم!

مرجانک یکشنبه 10 شهریور 1387 ساعت 07:51 ب.ظ http://asalijon.blogfa.com

آوای مهربان
دوست از دیده دور - اما به دل نزدیک من
درود بر شما

واقعا جای تاسف است .. .. . در همین کشور اطریش که شما از باغ وحش پایتخت آن تعریف کرده اید میزان جمعیت ۴ میلیون و جمعیت حیوانات خانگی ( پت ) ۸ میلیون میباشد .... !!!! حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش را .. اختلاف مردم کشور ما در اهمیت دادن به این موجودات زیبا و بی پناه و مسئول دانستن مردم اطریش به نگهداری از آنها را !!

مرجانک دوشنبه 11 شهریور 1387 ساعت 11:02 ب.ظ

آوای عزیزم
درود بر شما

گرامی
اظهار نظر شما در پست جدیدم برایم خیلی مهمه .
با سپاس .
طبیعت نگهدارتان باد .

Hamster Care سه‌شنبه 12 شهریور 1387 ساعت 04:35 ب.ظ http://hamster-care.blogfa.com/

باغ وحش ارم جائیه برای یه سری اراذل و اوباش عقده ای که برن ته مونده عقده های روانیشون رو سر اون موجودات بیگناه خالی کنن!!!... ملت بیشعوری که نه تنها احترام به خود بلکه احترام به هیچ موجود زنده ای رو یاد نگرفتن و نخواهند گرفت!

شاید باورت نشه توله شیر های باغ وحش ارم حتی قبل از اینکه به دنیا بیان هم مخفیانه و هم آشکارا به سرمایه دارهای بالا شهری حراج میشن ... این مسئله ای بود که خود نگهبان شیرها علنا بهش اعتراف کرد...

گذشته از نگهداری افتضاح و وحشتناک حیوانات ، آزار مردم وحشی و بربر هستش که صد برابر باعث عذابشون میشه : از پرت کردن زباله و کثافت به قفسهاشون گرفته تا داد وفریاد کردن و سیخونک زدن!

راستی خیلی خوشحالم که زدی تو خط حمایت از حیوانات و بهت تبریک میگم و برات آرزوی موفقیت میکنم.

من همیشه عاشق حیوانات بودم شاید شما همین الان متوجه شدین!

Hamster Care چهارشنبه 13 شهریور 1387 ساعت 02:57 ب.ظ http://hamster-care.blogfa.com/

منظورم این بود که حمایت از حیوانات و دفاع از حقوق مسلمشون یه مسئله بینهایت متعالیتر و ارزشمندتر از خرید و فروش یا تکثیر حیوانات به منظور کسب درآمده و این دوتا اصلا قابل مقایسه با هم نیستن و از اینکه میدیدم شما تازگیها بیشتر در مورد حمایت از حیوانات مینویسید خوشحال شدم...

و اما نکته مهمتر : واقعا متاسف شدم از اینکه تصورت از گیاهخواری خود نمائیه (!!!) ... بر عکس تصور شما گیاهخواری و حمایت از حیوانات دو جزئ جدایی ناپذیر هم هستن و پذیرش یکی مستلزم پذیرش دیگری یا حداقل قائل شدن احترام برای دیگریه...
یک شخص دلسوز حیوانات چطور میتونه بشقابش رو انباشته از گوشت بکنه در حالیکه آگاهی داشته باشه همون گوشت به قیمت شکنجه کردن اون حیوون در تمام طول عمرش تموم شده و در نهایت بطرز وحشیانه سلاخی شده؟!!
درست مثل اینه که من برده داری و برده فروشی رو محکوم کنم ولی از دسترنج دیگران سوئ استفاده کنم و تعدادی انسان رو استثمار کنم ویا خودم تو خونه م برده داشته باشم...مسخره نیست؟؟
ومسئله مهمتر اینکه انسان بعنوان یک پریمات میوه و دانه خوار تکامل پیدا کرده و دستگاه گوارشش توان هضم -جذب و حتی دفع صحیح غذای حیوانی رو نداره... این همه بیماری و سرطان و ناهنجاری سلامتی به نوعی به انحراف رژیم غذایی انسان برمیگرده.
در قرن حاضر هم که مسئله گرمایش جهانی مطرح شده و بر طبق آمار معتبر ارائه شده از فائو نزدیک به ۸۰٪ گازهای گلخانه ای از دامپروری صنعتی( ارتباط مستقیم با گوشتخواری) آزاد میشه...

پس لطفا در مورد گیاهخواری بیشتر مطالعه کنید و بعد اگه خواستید بهش حمله کنید!

من هیچ حمله ای به گیاه خواری نکردم چون سالها قبل از اینکه خیلی از ایرانی ها بدونن چیه باهاش آشنا بودم چون در و مادرم گیاه خوار بودن و خب مسلما من هم !!! اما این مقوله برای خیلی ها فقط خودنمائی و یه تقلید کورکورانه از غربه.چطور بگم یلی ها فکر می کنن این یه چیزی مثل مد و خیلی هم کلاس داره برای همین رفتن سراغش و خیلی ها هم که دروغ میگن و همچنان گوشت خوارن و وانمود می کنن نیستن آخه خیلیییییییییی بی کلاسیه!!!منظورم این بود

Hamster Care پنج‌شنبه 14 شهریور 1387 ساعت 09:03 ق.ظ http://hamster-care.blogfa.com/

کسی که به گیاهخواری ایمان نداشته باشه (انگیزه قدرتمند انزجار از شکنجه موجودات زنده دیگه) و تنها به قول شما برای خود نمایی یا گرایش به مد (!!!) گیاهخواری کنه ، بدون شک مدت زمان کوتاهی فقط میتونه دووم بیاره و دوباره به گوشت خواری برخواهد گشت... البته حداقل تو کشور ما که برعکسه ، یعنی کسی که گیاهخوار باشه به شدت از طرف جامعه و گاهی خانواده طرد میشه ،مورد تحقیر و توهین و تمسخر قرار میگیره و کسی که سر سفره ش لاشه حیوون نذاره ، از طرف عوام کوته فکر ، قشر کم در آمد و یا حتی بی فرهنگ شناخته میشه!... بنابراین حداقل اینجا که اکثریت مردم دهن بینن و منتظرن ببینن دیگران چه نظری دربارشون دارن (!)،کسی واسه کلاس گذاشتن یا مد گرایی گیاهخوار نمیشه!

به هر حال از اینکه شما هم گیاهخوار هستید خوشحالم و بهتون تبریک میگم.

نسیم پنج‌شنبه 25 مهر 1387 ساعت 02:59 ب.ظ

اوا جون ببین مامانم شوخی میکنه بابا ۱۵ سالنه جا ندارم تو همیناش هم موندم هیچوقت ژرورش نمیذم این ها هم نمن نمیخواستم اگه به مشتری باشه دوستم دونه ای ۱۰ تومن میخرن نمیدم برای ۱۴ تا ۲۳ تا مشتری دارم
بهشون گفتم به شما نمیدم تجارت ندارمم که را ستی کی نمیری خیلی مهربونی وبلاگم هم نیومدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد