اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

وقتی یاسها لبخند میزنند شب بوها گل میدهند!

من همون قد که عاشق حیوونا هستم گیاهان رو هم دوست دارم٬یادش به خیر تو خونه بابا یه پاسیو بزرگ داشتیم و بابا هم که عاشق گل و گیاه٬کافیه یه وجب خاک پیدا کنه تبدیلش میکنه به گلستان.ماشالله دستش هم خوبه اگه یه چوب خشک هم تو خاک بزنه فردا مثل لوبیا سحر آمیز سبز میشه(البته با کمی اغراق)

متاسفانه خونه های جدید معمولا پاسیو نداره اما من خوش شانس بودم که طبقه اول هستم و تنها آپارتمانی هم که به حیاط راه داره آپارتمان منه٬هرچند من همسایه های بی ذوقی دارم و اونا کل حیاط رو کاشی کردن تا ماشینای بیشتری بتونن پارک کنن اما من یه حیاط اختصاصی دارم که کمی هم با حیاط اصلی اختلاف سطح داره٬اینه که می تونم چند تا گلدون داشته باشم ظاهرا تنها بخشه حیاطه که همسایه ها نمی تونن ماشینی توش پارک کنن.

یه یاس خونه بابا بود که من عاشقشم٬از زمانیکه یادم میاد داشتیمش٬خیلی پیره و بابا داد به من٬دو تا گلدون شب بو و کوکب و شمعدونی هم برام خریده و خودم هم که عاشق کاکتوسم و یه عالمه دارم در اندازه های خیلی بزرگ.اما امسال تابستو هوا خیلی گرمه و گل شب بوی من برگاش سبز مایل به زرد شده بود و من احساس کردم به خاطر آفتاب شدیده مخصوصا وقتی دیدم اصلا گل نمیده٬اینه که الان دو هفته ایه که صبحها تا زمانیکه آفتاب خیلی شدید روشون رو با یه پارچه نازک می پوشونم٬برگاش سبز سبز شده و بالاخره گل داده.کلی ذوق کردم وقتی دیشب دیدم گلاش باز شدن البته هنوز عطرش خیلی زیاد نیست چون همه گلا کوچیکن و هم کم.

اما خیلی خوشحالم که گلای شب بو هم کنار گلای یاسم دارن رشد میکنن.

تازه هفته پیش دو مدل مختلف کاکتوس رو هم خودم پیوند زدم و تا این لحظه که حالشون خوبه ظاهرا پیوند گرفته.اونقد خوشگلن.پیوندتان مبارک

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
ژاله سه‌شنبه 8 مرداد 1387 ساعت 01:14 ب.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

درود بر تو دوست عزیر و ممنون از کامنتی که گذاشتی...
خوشحالم که روز به روز بر تعداد حامیان حیوانات اضافه میشه.. من هم مثل خودت عاشق گل و گیاه هستم و اصلا دوست ندارم کسی گلها را از باغچه بچینه..
با مطلب جدیدی بروزم و خوشحال میشم کامنت تو را داشته باشم... هم روی مطلب خودم و هم روی مطلب لینک داده شده رادیو زمانه.

مرجانک سه‌شنبه 8 مرداد 1387 ساعت 06:36 ب.ظ http://asalijon.blogfa.com

هموطن نادیده ام
درود بر شما
چقدر از آشنائی با شما خوشحالم . هم طرفدار حیوانات و هم دوستدار گل و گیاه یعنی یک انسان به معنای واقعی !
تک به تک مطالبت را خواندم و بسیار برایم لذتبخش بود .
اهورا مزدای ایران زمین همواره نگاهبانت باد .

مرجانک دوشنبه 14 مرداد 1387 ساعت 12:53 ب.ظ http://asalijon.blogfa.com

عزیزم
درود بر شما
با افتخار تارنگار ارزشمند شما با پیوندهای من گره خورد .
طبیعت نگهدارتان باد .

خانم پارسا سه‌شنبه 15 مرداد 1387 ساعت 12:21 ب.ظ http://agri-shop.blogfa.com

سلام خانومی.خیلی وبلاگت جالبه.اگه میشه به وبلاگ من بیا و بهم توضیح بده این کاکتوس ها رو چه جوری ژیوند زدی؟ مرسی گلم. بای

کسری پنج‌شنبه 7 شهریور 1387 ساعت 09:03 ب.ظ http://petlovers.persianblog.ir

وبلاگ قشنگی داری .. ممکنه تبادل لینک؟
عنوان:فقط حیوان دوستان وارد شوند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد