اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

راهنمای نگهداری از انواع همستر کوتوله

قبل از توضیح در مورد نحوه نگهداری انواع همستر کوتوله(روسی یا روبوروفسکی یا سفید زمستانی)٬لازمه که مواردی رو بگم تا دوستانی که اولین سری همسترهای کوتوله در ایران رو خریدن مطمئن باشن که اینا واقعا همستر کوتوله هستن٬هرچند اونقد از نظر ظاهری این ۴ تا همستر متفاوت هستن که یه آدم ناشی هم متوجه میشه اینا مثل بقیه همسترائی که ما تو ایران داریم نیست و منم که به اندازه کافی تو بخش معرفی نژادها توضیح دادم اما متاسفانه اونقد آدمای دروغگو زیادن که اگه یکی واقعا صداقت داشته باشه مشکل حرفشو باور می کنن آخه کافر همه را به کیش خود پندارد!!! 

آقای امینی که خیالش راحته٬چون همستراشون نرهستن و همه گونه های همستر نر کوتوله هم روزنه ای زیر شکمش داره که همسترای سوری ندارن!

اما در مورد یلدا خانوم که همستراشون ماده هستن٬از روی جثه کوچیک همسترتون و درشتی چشما و تفاوت چشمگیر رفتاری نسبت به همستر سوری و همچنین مودار بودن دستها و پاها و کشیده تر بودن پوزه همسترتون نسبت به همسترای دیگه می تونین مطمئن باشین که همستر شما یه کوتوله ست.همسترای سوری دستا و پاهاشون خیلی کم موئه و پوزه های کوتاه و چاقی دارن اما همسترای روسی علی رغم تپل بودن خودشون بینی هاشون کشیده تر و تیزتره.

 

اولین نکته مهم در مورد همسترای کوتوله اینه که اونا برخلاف همسترای سوری سریع و جهنده هستن٬شما وقتی همستر سوری رو تو خونه رها می کنین هر وقت اراده کنین خیلی راحت می تونین بگرینشون اما همسترای کوتوله(خصوصا روسی)خیلی سریعن و فرار می کنن پس حتما برای آزاد کردنشون در خونه از توپ همستر استفاده کنین.

حالت جهنده اونا باعث میشه که شما مجبور شین اگه قصد دارین تو آکواریوم یا هر ظرف روباز دیگه ای ازشون نگه داری کنین ارتفاع رو کمی بیشتر از حد معمول همسترای سوری بگیرین البته جهش همسترای کوتوله خیلی کمه فک نکنین مثل قورباغه هستن!

بستر مناسب برای همسترای کوتوله خاک و یا ماسه هستش٬توی اروپا خاک مخصوص براشون وجود داره که من تفاوتش رو با خاکهای معمولی نمی دونم اما از یه دامپزشک که پرسیدم جوابشون این بود نوع خاک خیلی متفاوت نیست اما خیلی ریز و سبک نباشه٬منظورم اون دسته از خاکهائیه که حالت سنگ ریزه دارن.البته از پوشال هم می تونین استفاده کنین.

رژیم غذائیشون هم مثل همسترای سوریه یه سری ممنوعیتهای بیشتری دارن که تو بخش رژیم غذائی هست.

خیلی اجتماعی هستن و اصلا برای زندگی کردن با همسترای دیگه مشکل ندارین حتی توصیه اکید اینه که به هیچ وجه تنها نگهداری نشن در غیر این صورت دچار بدخلقی و افسردگی میشن. .

زاد و ولدشون هم تو اسارت خیلی به سختی اتفاق می افته و تعداد بچه ها تو هر زایمان خیلی کمه گاهی حتی فقط ۲ تا !

 

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی امینی یکشنبه 23 تیر 1387 ساعت 10:09 ب.ظ

ممنون از اطلاعات مفیدتون.خوب شد در مورد سریع بودنش گفتین چون قصد داشتم تو خونه رهاش کنم.

در صورتی که از توپ همستر استفاده کنین رها کردنش بلامانع ست.

حسین شنبه 2 آذر 1387 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام
دوست عزیز سایت خیلی خوب جالبی ساختید ممنون اما هر چی میگرد دونبال یک لینک واسه خرید همستر سوری رکس(پشمالو) چیزی پیدا نکردم .

سلام.ممنون از لطفتون.دوست عزیز بیشتر از یه ماه میشه که من به خاطر سفر فروش ندارم برای همین همه شماره تماسها رو پاک کردم و حتی تو یه پست مجزا شرح کامل سفر و اینکه دیگه فروشی نخواهم داشت رو ارسال کردم!

سارا جمعه 18 اردیبهشت 1388 ساعت 10:50 ق.ظ

من یه همستر دارم که تازه خریدمش حدودا ۲هفته ای هست و تازگیا فرار کرده البته میدونم توی خونست میخواستم بدونم چجوری پیداش کنم؟راهی هست؟
و اینکه ممکنه سمت قفسش برگرده؟

همه قسمتهای خونه که امکان پنهان شدن وجود داره مثل کنار یخچال غذا و آب براش بذارین.معمولا همسترها بعد از فرار ار قفس هیچ قوت به اونجا بر نمی گردن مگر همسترهائی که آموزش دیدن یعنی طی یه دوره مشخص و یه زمان خاص از قفس بیرون گذاشتین و بعد دوباره داخل قفس گذاشته باشین و عادت کرده باشه.برای خوردن غذا و اب میاد و می تونین بگیرینش.حتما این کارو بکنین وگرنه بزودی از تشنگی و گرسنگی می میره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد