اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

دیابت در همسترها

در بخش مداوای همستر بیمار،بعضی از بیماری های شایعی که ممکنه همسترها به خاطر بی تجربگی ما به اون مبتلا بشن رو معرفی می کنم. 

اولین و شایع ترین بیماری دیابت ست که معمولا در اثر رژیم غذائی اشتباه (شیرینی و شکلات و مواد قندی)،استرس و یا کثیف بودن محل نگهداری همستر بوجود می آید.هرچند این بیماری ریشه های ژنتیکی هم داره و در همسترهای کوتوله شایعتره.تداوم و شدت بیماری گاها باعث ایجاد حالت اغما و مرگ میشود.

علایم:نوشیدن بیش از حد آب،ادرار فراوان،لرزش اندام و کاهش درجه حرارت بدن٬بیحالی٬کاهش شدید وزن

درمان:متاسفانه بیماری دیابت درمان قطعی نداره و فقط دامپزشک ها با تجویز  برخی داروها و تغییر رژیم غذائی آن را کنترل می کنند.بهبود کیفیت زندگی همستر (تمیز نگه داشتن محیط زندگی و دور نگه داشتن حیوان از استرس) و گنجاندن یونجه،بروکلی٬شاهی٬ریحان٬کرفس،سیب زمینی و تخم مرغ پخته و انواع جوانه ها در رژیم غذائی همستر دیابتی برای کنترل این بیماری موثرست.از خوراندن غذاهای آماده مخصوص همستر که به صورت کارخانه ای و با ترکیبات مختلفی تهیه میشود جدا خودداری کنید،چون اغلب حاوی روغن ذرت و شهدهای شیمیائی و شکر به عنوان مواد نگهدارنده میباشند که خود در بروز بیماری دیابت نقشی موثر دارد.سیب٬نخودفرنگی٬ذرت٬برنج برای همستر دیابتیک مضرند.غذاهای حاوی مواد قندی و چربی بالا مثل بادام زمینی باید حدالامکان از رژیم غذائی حذف شده و غذاهائی با پروتئین و فیبر بالا و همچنین سبزیجات و میوه جات بدون قند جایگزین شود.آب تمیز و تازه همیشه در اختیار همستر دیابتیک قرار دهید. 

 

ترجمه:شیما.م

 

نظرات 9 + ارسال نظر
یعقوب سه‌شنبه 13 فروردین 1387 ساعت 10:47 ب.ظ

man ye doostare ya begam asheqe hamesteram man mikham age mishe ye chan ta aks az mohite behdashtiitoonam too weblag bezarin behtar nistesh ?

در مورد سوالتون راجع به تفاوت خاک اره و تراشه چوب،خودتون تفاوتش رو گفتین،خاک اره یعنی به صورت خاک در اومده و تراشه چوب به صورت قطعات کوچیکه چوبه!!!خاک اره در زمان تنفس برای همستر ایجاد حساسیت میکنه چون وارد مجاری تنفسی میشه.و در مورد قرار دادن عکس محیط بهداشتی که می خواستین ببینین چه جوریه!!!هر محیطی که تمیز باشه بهداشتیه دیگه.من خیلی تو وبلاگم عکس نمیذارم چون سنگین میشه.

وفا چهارشنبه 21 فروردین 1387 ساعت 02:24 ب.ظ

سلام دوست عزیزم
من دیوانه وار حیواناتو دوست دارم :-) مخصوصا همستر
۳تا همستر گرفتم که خیلی دوست داشتنی هستن ،۲تا ماده و ۱ نر
میخواستم بپرسم واسه مراقبت از همسترها باید واکسن بزنیم؟
ممنون میشم جوابمو بدید
یه چیز دیگه به من گفتن اگه بچه دار بشن همستر نر بچرو میخوره درسته؟من بید چیکار کنم که اینجوری نشه؟

هنوز هیچ بیماری مشترکی بین انسان و همستر گزارش نشده به همین دلیل این حیوون نیازی به تزریق واکسنی خاص نداره.در مورد نحوه رفتار همستر نر و ماده زمان تولد بچه ها مفصلا در بخش دوران بارداری توضیح دادم.لطفا به این بخش مراجعه بفرمائید.

دانشجوی دامپزشکی چهارشنبه 9 مرداد 1387 ساعت 01:40 ق.ظ

سلام
وبلاگ خوبی دارید.
موفق باشید.

نیما پنج‌شنبه 24 بهمن 1387 ساعت 02:31 ب.ظ

باسام
من دوتا همستر دارم که خیلی سالم وشیطون هستند و هر دو نر ولی یکی از آنها بیضه های بزرگی دارد که این مرا نگران کرده است که شاید دچار بیماری شده باشد.می خواستم بدونم که این بیماری است یا نه وبرای درمان آن چه کار باید بکنم ؟درضمن هر دوی آنها عاشق نان و نان سوخاری هستند خوردن آنها برایشان موردی ندارد ؟
باتشکر
موفق باشید .

سلام.جای نگرانی نیست البته اگه ترشح بدبوئی ندشته باشه همسترای نر با بالا رفتن سن بیضه هاشون کمی بزرگتر میشه.نان سوخاری هم خیلی براشون خوبه .موفق باشید

محمد شنبه 17 مرداد 1388 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام
ببخشید همستر من بیشتر اوقات در خواب است و انگار سرما هم خورده است من خیلی نگران هستم اگر می شود راه درمان سرما خوردگی همستر را آموزش دهید متشکرم

سلام
همسترها شب فعال هستن پس کاملا طبیعیه که طی روز خواب باشه.اونا شبها وقتی ما خواب هستیم مشغول بازی و فعالیت میشن.برای درمان سرماخوردگی هم حتما به دامپزشک مراجعه کنین .من به هیچ وجه مثل برخی از وبلاگها دارو تجویز نمیکنم چون دامپزشک نیستم هرچند درمان داروئی بسیاری از بیماریهای همسترو میدونم.علایم سرماخوردگی در اون دیدین؟عطسه ٬ کسالت٬کم اشتهائی ؟؟؟؟؟؟؟

zohreh دوشنبه 31 خرداد 1389 ساعت 03:14 ب.ظ http://www.mitoonam.blogfa.com

سلام


خیلی خیلی استفاده کردم چون واسه همسترم مشکل پیش اومده بود.

مرسی دوست عزیز

مینو چهارشنبه 6 مرداد 1389 ساعت 12:06 ب.ظ

سلام همستر من از دیروز نمیتونه پاهاشو تکون بده و رو زمین میکشتشون
من تو خاک معمولی نگهش میداشتم و حدس میزنم به خاطر همین بوده
دستاش هیچ مشکلی نداره
حالا من چیکار کنم!؟
منظورم درمانه.چون اصلا نمیتونم بذارم بمیره یا دکتر راحتش منه

محمد مهدی دوشنبه 9 خرداد 1390 ساعت 07:19 ب.ظ

سلام من یک همستر دارم که هم شب وهم روز خواب است اما در روز شاید 2 ساعت بیدار باشد ودر طول روز کسل است من باید چه کار کنم؟

رعنا شنبه 18 تیر 1390 ساعت 10:00 ب.ظ

با سلام
همستر هر روز چقدر باید غذا بخوره؟همستر من همه چیز را نمیخوره (مثلا ذرت ،هویج،فلفل دلمه ای،برنج ،ماکارونی ) باید باهاش چی کار کنم؟
مدفوع همستر بایدشل باشه یا سفت؟
دندونای همسترم بلند شده و چیزی را هم اگر که کمی سفت باشه گاز نمیزنه،چی کار باید بکنم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد