اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

دوستم بدار

گرگ تنها،یکی از دوستائی که مشخصه خیلی حیوونا رو دوست داره کامنتی برام گذاشت که باعث نوشتن این تاپیک شد!!!

سلام.وبلاگ شما رو تازه دیدم و لذت بردم.امیدوارم تو کارتون موفق باشید..چند تا نکته بود که جسارتا خواستم اشاره کنم :دوست من تازگیها نگهداری از خزند ه های غیر بومی (انواع مارها مثل پیتون و بوا و کروکودیل و تمساح و کیمن) تو ایران مد شده و متاسفانه افراد بی وجدانی هستند که برای غذای این موجودات بی گناه که خودشون از محیط طبیعی دور افتاده و در عذاب هستند، از موش ، رت و حتی همستر زنده استفاده میکنن ... خواهش من از شما این بود که  مواظب مشتریها باشید اگه براتون ممکنه آمار سایر حیوونای خونگیشونو بگیرید و در صورتی که تعداد زیاد خواست دلیلش رو بپرسید.
متاسفانه در ایران نگهداری از حیوون خونگی بهیچوجه به طرز صحیح فرهنگسازی نشده و تعداد قابل توجهی از کسانی که همستر میخرن معمولا خیلی زود پشیمون میشن و حیوون بیچاره سر از کوچه و خیابون و شکم سگ و گربه در میاره...
اگه براتون ممکنه این نکته مهم رو بعنوان یکی از تاپیکهاتون قرار بدید واشاره کنید که حیوون خونگی بازیچه نیست... در تصمیمشون دقت کنن و بعد اقدام به خرید کنن...مسائلی مثل عکس العمل سایر اعضای خونواده - مسافرتها - اشتغال به تحصیل یا کار در شهر دیگه - مراقبت دامپزشکی وبهداشت حیوان و.... رو حتما مد نظر داشته باشن و حتما حتما اینو در نظر بگیرن که دوست کوچولوی تازه واردشون برای حداقل دو سال مهمون اوناست... آیا توانایی اونو دارن در همه شرایط در این مدت مثل یه عضوی از خونواده مراقبش باشن؟؟؟!!!!

کامنت با وجود مختصر بودن اونقد مفیده که نیازی به توصیه بیشتر من نداشته باشه.فقط یادمون باشه:

حیوونات خونگی یا حیواناتی که ما با دخالتهای بی جا اونا رو از زیستگاه طبیعی شون جدا کردیم یا توانائی زندگی مستقل رو به هیچ وجه ندارن یا بسیاری از غرایز اساسی برای زنده موندن در طبیعت رو از دست دادن پس اگه بی سرپرست رها بشن زنده نمی مونن.

به عقیده من آدما در این مورد به ۴ گروه تقسیم میشن:

۱-از حیوونا می ترسن یا از اونا بدشون میاد و اصلا بهشون نزدیک نمیشن.این دسته معمولا تجربه نگهداری از یه حیوون خونگی رو هم نداشتن.۲-افرادی هستن که از شکنجه حیوونا لذت میبرن،این دسته بیمارن باید تحت درمان قرار بگیرن.۳-کسانی که وقتی حیوونی رو می بینن کلی ذوق می کنن اما به هیچ وجه سرپرستای خوبی نیستن چون بعد از مدت کوتاهی خسته و دل زده میشن.۴-هم حیوونا رو دوست دارن و هم حوصله نگهداری از اونها رو دارن.

پس از خودتون بپرسین من جز کدوم دسته هستم و بعد تصمیم بگیرین که آیا می تونین یکی از این دوست داشتنی ها رو داشته باشین یا نه؟نگهداری حیوونا گاهی از نگهداری نوزاد هم سخت تره،اونا زبان مشترکی برای برقراری ارتباط با ما ندارن،شما باید عاشق و با تجربه باشین تا معنی رفتارشون رو درک کنین.

خواهش می کنم اینقدر هم نگین حیوون کثیفه.به نظر من اگه حیوون خونگی بو بده مقصر صاحبشه.آخه این زبون بسته ها که نمی تونن در حموم رو باز کنن برن دوش بگیرن.بعدشم بعضی از حیوونای خونگی مثل هستر فضای محدودی برای زندگی دارن و تو همون فضا می خوابن،غذا می خورن و دفع می کنن.معلومه اگه اون قفس به حال خودش رها شه بو می گیره.

یه نکته دیگه وقتی حیوون خونگیتون شما رو گاز می گیره خواهشا مظلوم نمائی نکنین.زود اعتراف کنین چی کار کردین که گازتون گرفت.شما یا اونو ترسوندین یا محکم گرفتینش و دردش اومده یا حوصله بازی نداشته و شما اصرار کردین و یا اصلا از اینکه تو دست بگیرینش خوشش نمیاد اما شما دست بردار نیستین...!فراموش نکنیم حیوونا برخلاف انسانها هرگز از روی کینه و خشم و دشمنی به کسی آسیب نمی رسونن بلکه فقط زمانیکه احساس خطر می کنن برای دفاع واکنشهای شدید نشون میدن.

شاید سخت گیرانه به نظر برسه اما دوست دارم به من قول بدین که سرپرستای خوب و دائمی کوچولوهای من هستین.برای من پرسود تره که وقتی مشتری تماس میگیره و حاضره همه همسترهای منو یه جا بخره قبول کنم اما هیچ وقت این کارو نکردم و نمی کنم چون خیالم راحتره وقتی یه نفر برای خودش می خواد تا یه دلال برای سود بردن.

فکر می کنین این فسقلی چی می خواد بگه؟به نظر من داره میگه دوستم بدار و مراقبم باش،من به دور از مادرم سخت بی پناهم،من تنها در دنیای وحشی شما آدمها بدون حمایت می میرم.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
lone wolf سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 11:51 ق.ظ http://lonewolf.blogfa.com/

ممنونم از توجهتون.
مطلبتون عالی بود . امیدوارم همه حیوونای خونگی سرپناه مناسب و صاحب واقعا دلسوز داشته باشن.
راستی من هم حدود ۱۰ ساله که همستر نگهمیدارم... البته بیشترشون واگذاری از دوستان وآشنایان بوده.
همستر فعلیم یه ماده حدودا ۱سال وسه ماهه است باسم "نیتا" (Nita ) .خیلی مهربون و نازنینه... هرگز گازم نگرفته حتی وقتی که تازه وارد بود!... دقیقا یکساله که افتخار آشنایی باهاشو پیدا کردم. اینم عکسش:
[IMG]http://i30.tinypic.com/316akg8.jpg[/IMG]

موفق و سلامت باشید.

جواد جمعه 8 خرداد 1388 ساعت 09:43 ق.ظ

سلام
قیمت های وسایل نزده خواستیم بخریم چی کار کنیم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد