اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

چرا همستر یکی از بهترین حیوانات خانگی به شمار میرود؟

۱-اغلب ما با کمبود فضا مواجه هستیم،همستر فضای زیادی رو تو آپارتمانهای کوچیک ما اشغال نمی کنه.

۲-بر خلاف سگ یا گربه هزینه نگهداری بسیار پائینی داره و از اونجائی که تقریبا همه چیز خواره نگرانی تامین غذای مخصوص براش وجود نداره.بنابراین هر قشری از جامعه با هر درآمدی از پس نگهداری اون بر میاد.

۳-تا به حال هیچ بیماری مشترکی بین همستر و انسان گزارش نشده و تنها بیماری این حیوون نوعی انگله غیر قابل انتقال به انسانه که اونم فقط در صورت خوردن میوه و سبزی نشسته بهش مبتلا میشه و درمانش هم بسیار ساده ست.بنابراین هزینه معاینات دامپزشکی همستر بسیار کمه.

۴-خیلی تمیزه و فقط یه کنج از قفس خودش رو برای ادرار کردن انتخاب می کنه بنابراین شما می تونین هر زمان که احساس کردین قسمتی از تراشه چوبها مرطوبه با یه بیلچه یا چیزی شبیه اون که برای این کار کنار میگذارین اقدام به تمیز کردن قفس کنین اگه این کارو انجام بدین حداقل سه هفته نیاز به تعویض کامل تراشه چوبها نیست.

۵-با حرکات نمایشی بامزه همه اعضای خونواده رو شیفته خودش می کنه.نمونه پدر خودم که اول از مخالفان سرسخت ورود همستر به خونه بود حالا ساعتها میشینه به همسترهام نگاه می کنه و گاهی باهاشون بازی می کنه.

۶-بر خلاف بعضی از حیوونای خونگی مثل سگ که حتما روزی چند دقیقه باید وقت برای به گردش بردنشون بگذارین می تونه همه طول عمرشو در خونه سر کنه. 

۷-هیچگونه سر و صدائی نداره پس مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نمی کنه.

شما چند تا دلیل خوب دیگه می دونین؟

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا جمعه 5 تیر 1388 ساعت 12:22 ب.ظ

چون خیلی جذاب و دوست داشتنی نه؟

مریم جمعه 25 تیر 1389 ساعت 09:49 ب.ظ http://maryamgili.blogfa.com

سلام من الان سه ساله همستر نگه میدارم و شاید بالغ بر صد بچه گرفتم الان هم سه تا همستر دارم دو تا نر و یک ماده همه باهوش و بانمکند یکی سه ساله یکی دو ساله و ماده هم یکساله است خلاصه خیلی دوستشون دارم واقعا تمیز و دوست داشتنی هستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد