اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

امکانات لازم برای نگهداری از همستر

***این تاپیک برای اون دسته از دوستانی ست که برای اولین باره می خوان همستر نگه دارن و آشنائی چندانی با نحوه نگهداری از اون ندارن****

معمول ترین محل برای نگهداری از همستر قفس های مخصوص همستره که قیمتش معمولا بین ۱۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ تومانه.بخشی از این اختلاف قیمت به خاطر  سایز و امکانات متفاوت هر قفسه و بخش دیگه فقط به خاطر رنگبندی و فانتزی بودن بعضی از قفس ها که باعث میشه بچه ها پدر و مادرشون رو برای خرید این قفس ها مجاب کنن

ولی با هزینه کمتری هم شما می تونین یه محل مناسب برای نگهداری از همسترتون داشته باشین.یه آکواریوم به ابعاد حداقل ۲۵ در۳۰ و با ارتفاع حداقل ۲۵ سانتی متر که همستر نتونه از اون بیرون بیاد.

یا ظروف پلاستیکی بزرگ(تقریبا با ابعاد آکواریوم) که معمولا ما به عنوان سبد میوه موقعی که می خوایم به سفر یا پیک نیک بریم از اون استفاده می کنیم.فقط یه نکته مهم در مورد این ظروف هست که دو نوع شیار دار یاساده از اونها در بازار هست.شما یا باید سادشو خریداری کنین (چون همستر شما از شیارها به عنوان نردبان استفاده میکنه و از اونجا میاد بیرون)یا اگه شیار دارشو می خرین باید درش موقعی که همستر تنهاست بسته باشه.(جریان هوا از داخل شیارها برای تنفس همسترتون کافیه)

وسایل موردعلاقه همستر برای بازی تونل و نردبان و چرخ وفلکه.اگه براش قفس بخرین معمولا یکی یا همه این امکانات رو داره(بسته به قیمت قفس).اگه آکواریوم یا ظرف پلاستیکی بخرین هر کدوم از این وسایل رو به سلیقه خودتون می تونین برای همستر انتخاب کنین.(عکس زیر مربوط به یک  توپ مخصوص همسترست.همسترو داخل توپ قرار میدن و در محیط خونه رها می کنن تا بازی کنه و به واسطه محدودیتی که توپ براش ایجاد میکنه نمی تونه سیمهای لوازم برقی رو بجوه یا بره جاهای خیلی تنگ پنهان شه)

ف قفس همستر باید تراشه چوبی که آغشته به مواد شیمیائی نباشه بریزین.توجه داشته باشین خاک اره براش ایجاد حساسیت می کنه.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
شاهین جمعه 21 دی 1386 ساعت 02:44 ب.ظ

سلام عزیز
من میخواستم توپه همستر تهیه کنم اگر لطفی بکنی منو راهنمایی کنی ممنونت میشم

یعقوب سه‌شنبه 13 فروردین 1387 ساعت 10:53 ب.ظ

salam mikhastam bedoonam tarashaye choob ba khake are mage farqiii mikone ?

مریم شنبه 21 اردیبهشت 1387 ساعت 02:21 ب.ظ http://maryamfati.blogfa.com

سلام آوا جان حالت خوبه؟

مرسی به خاطر وبلاگ قشنگت

واقعا مطالبت قشنگه

خوب من جدیدا تصمیم گرفتمکه همستر بخرم

و دارم توی اینترنت درمورد اطلاعات مورد نیاز براشون می گردم

و خوب مطلاب به درد بخوری پیدا کردم مثل نحوه نگهداریشون، غذاهای مورد علاقه،بازی هایی که دوست دارن و کلی چیز دیگه

خوب من تصمیم دارم که یه جفت نر و ماده رو با هم نگهداری کنم که انگار یکم براشون خطرناکه

می خوام نظرت رو درمورد این قضیه بدونم و اگر ممکنه یکم درمورد زاد و ولدشون و مراقبتهایی که لازم دارن و این که چند وقت یه بار بچه دار می شن برام توضیح بدی

پیشاپیش از کمکت ممنونم

منتظر حضورت تو وبلگمون هستم

بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد