اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

اخبار و اطلاعات تخصصی حیوانات

زردتشت: پناه دادن به ماده سگ و مراقبت از توله هایش مانند پرورش و تربیت فرزندان انسان پر ارج ست!

شبگردان کنجکاو

 

                       

همستر موجودی ست شب فعال که اغلب در روز فقط برای غذا خوردن بیدار میشود.اوج فعالیت این جانور در هنگام غروب آفتاب آغاز و تا قبل از طلوع آفتاب روز بعد ادامه دارد.در این مدت همستر در حال کاوش و خوردن و بازی و جویدن ست.

و شاخص ترین رفتار همسترها عمل جویدن است که فعالیت حیاتی برای آنها محسوب می شود چون دندان همسترها در طول عمرشان مرتب در حال رشد کردن ست و اگر با عمل جویدن کوتاه نشود آنقدر بلند خواهد شد که وارد مغز همستر شده و باعث مرگ می شود!

حالا که ما تصمیم گرفته ایم از آنها در اسارت نگهداری کنیم نباید مانع فعالیت های طبیعی شان شویم.باید یاد بگیریم راحت ترین محیط برای زندگی آنها را فراهم کنیم.

عده ای از همسترها علاقه بیش از حد به جویدن دارند که این باید از جهتی باعث خوشحالی شما باشد چراکه نشاندهنده سلامت کامل همستر شماست هرچند این سرگرمی گاه برای شما دردسرساز خواهد بود.

برای مثال این دسته از همسترها را نباید به مدت طولانی و بدون نظارت مستقیم در محیط خانه رها کرد چون حتی سیم های تلویزیون و کامپیوتر را هم می جوند!!

مشکل دیگری که برای این همسترها وجود دارد تخریب لانه شان ست.این دسته از همسترها آنقدر به عمل جویدن چرخ و فلک و ظروف پلاستیکی و هر چیز قابل جویدن ادامه می دهند تا آن را از بین ببرند.

متاسفانه در این بین برخی لوازمی مثل چرخ و فلک فلزی را توصیه می کنند که اصلا توصیه خوبی نیست.چون این دسته از همسترها آنقدر به جویدن علاقه دارند که با سماجت به جویدن لوازم فلزی هم ادامه می دهند و مقاومت این اشیاء باعث آسیب رساندن به دندان هایشان می شود.شکستن دندانها و یا کج شدن آنها گاه جان همستر شما را میگیرد! چراکه دندان کج به تدریج رشد کرده و در مغز حیوان فرو می رود و مرگ دردناکی را برای جانور به همراه خواهد داشت.

نتیجه اینکه به هیچ وجه برای همسترها از وسایل فلزی استفاده نکنید.این دسته از همسترها را می توانید در آکواریوم نگهداری کنید و تونل و یا یک چرخ وفلک تلقی جایگزین خوبی برای همستر شما خواهد بود.

                                         

در مقابل این دسته،دسته دیگری از همسترها هستند که خیلی اهل جویدن نیستند! مجبورید که آنها را تشویق به این کار کنید برای این دسته حتما یک تکه شاخه درخت سمپاشی نشده که عصاره غذای مورعلاقه شان روی آن ریخته شده بگذارید(به طور مثال اگر عاشق انگور ست آب انگور روی چوب بریزید)،شاید بوسیله آن اقدام به کوتاه کردن دندانهایش کند اگر مشاهده کردید که علاقه ای به این کار ندارد فقط دامپزشک می تواند با وسایل مخصوص اقدام به این عمل نماید.

*هشدار:به هیچ وجه خلاقیت به خرج ندهید و با وسایلی همچون سوهان یا ناخن گیر اقدام به این کار نکنید.این کار قطعا همستر را خواهد کشت! 

 

ترجمه : شیما.م

 

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 04:14 ب.ظ http://www.majooj.parsiblog.com

با سلام
با اجازه شما من از مطالب وبلاگ شما بدلیل اینکه به همستر علاقه دارم در وبلاگ خودم استفاده کردم .
امیدوارم از این کار من ناراحت نشده باشید.

اول اینکه شما هیچ اجازه ای نگرفتید و دیگه اینکه کار شما استفاده نیست کپی کامله حتی اگه قصد استفاده از مطالب سایتی رو داریم باید تغیراتی در متن بدیم و حتما هم منبع رو ذکر کنیم شما حتی زحمت تغییر رنگ و سایز فونت رو هم به خودتون ندادین و با پیش زمینه تیره وبلاگ شما مطالب اصلا قابل خوندن نیست.چرا همه با ذکر منبع مشکل دارن؟چیزی از ما کم میشه اگه کسی بفهمه مطالب رو از جای دیگه جمع آوری کردیم؟

رضا جمعه 5 تیر 1388 ساعت 12:11 ب.ظ http://reza.

همستر از خانواده ی موش هاست؟

همستر از خانواده جوندگان ست که مفصلا در بخش معرفی همستر دربارش توضیح دادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد